שבועיים אחר לידת בתו

פוניבז' נפרדה מהאברך הצעיר: 'מה ה' רוצה מהעם' • תיעוד

האב זעק, בהלווית בנו שנהרג במירון: "חיים עוזר שלי, אם ה' בחר בך, זה הכי טוב לך" - וראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ ביכה: "הוא שליח להשמיע מה רוצים מעם ישראל, וכל אחד יודע מרת נפשו" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הספדו של הגר"ש מרקוביץ' (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בהלוויה אפופת יגון, הובא למנוחות הרב חיים עוזר סלר ז"ל, אחד מארבעים וחמישה הרוגי 'אסון מירון'.

האברך הצעיר (24), תושב שכונת נווה יעקב בירושלים, נמחץ למוות מהדוחק בחגיגות, שנה וחצי בלבד לאחר נישואיו לבתו של הרב לופוליאנסקי, ראש ישיבת נחלת יאיר בישוב מיצד.

מסע הלוויתו התקיים בבני ברק, ויצא מבית הוריו בשכונת רמת אהרן בעיר, בהשתתפות אלפים שבאו לבכות את האסון, למרות שעת הלילה המאוחרת.

בקהל בלטו רבני ותלמידי ישיבת פוניבז', בה המנוח גדל והתעלה בתורה ויראת שמים, וראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ' ספד לו בבכי מר: "'בקרובי אקדש ועל פני כל העם אכבד', שליח ציבור כזה, כל כלל ישראל מלווה אותו כעת, כולנו בוכים על השליח ציבור הזה".

המנוח, עם בתו הפעוטה (באדיבות המשפחה)

"מה שקרה זהו אסון נורא לכלל ישראל, הם נחנקו שמה... כל אחד אמר 'קריאת שמע' קודם, כי הרגיש שהולך למות. כולנו שבורים ורצוצים, וזה הדבר הבא: אנחנו לא מבינים חשבונות שמים, אבל יש בזה אמירה משמיא, אמירה של רבי שמעון, אמירה של המקום הקדוש הזה".

"הוא שליח ציבור, להשמיע מה רוצים מעם ישראל, אם אנחנו עוסקים בלהגיד 'השיבנו ה' אליך ונשובה', נעשה תשובה על כל המעשים, וכל אחד יודע מרת נפשו, אז זה יהיה קיום השליחות שלו".

הרב הוסיף: "הזכות שלו תעמוד לתינוקת החדשה, לאלמנה ולכל המשפחה, שיוכלו להמשיך את החיים בדרך שהקב"ה שלח אותנו אליהם, ועל ידי זה נגרום לעילוי נשמתו, ותהיה נשמתו צרורה בצרור החיים ויקום בתחיית המתים עם כל עמך ישראל ברחמים".

זעקת האמונה של האב השכול

אביו של המנוח, רבי שלום, מגדולי תלמידי החכמים בעיר ומחבר ספר 'תורת שלום', זעק בקול נשנק מדמעות ואמר: "חיים עוזר שלי, אם הקב"ה בחר בך - זה הכי טוב לך".

בתום מסע הלוויה נטמנה גופתו של הרב חיים עוזר סלר ז"ל, בחלקת ויז'ניץ בבית העלמין נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק, כשהוא מותיר אחריו את אלמנתו ואת בתם התינוקת שנולדה לפני שבועיים בלבד.

צפו בווידאו

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר