שעות גורליות

הרב דרוקמן תומך בסמוטריץ': "גיבוי מלא"

בעוד פחות מ-36 שעות יפקע המנדט של נתניהו, אך על פי מה שנראה כעת, ייתכן והוא יצליח להרכיב ממשלת ימין; או עם סער, או בתמיכת עבאס והתפטרותו של סמוטריץ' • כל הפרטים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בעוד פחות יומיים (שלישי בחצות) יפקע המנדט שראש הממשלה נתניהו קיבל מהנשיא, ומההתרחשויות מתחת לפני השטח, ניתן ללמוד כי מתחת לפני השטח מתגבשת לה קואליציה של הימין, שנתקלת בקשיים של יו"ר הציונות הדתית, סמוטריץ'.

לפני זמן קצר (שני) הסתיימה לה במשכן הכנסת פגישתם של יו"ר ימינה בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, כאשר שניהם הצהירו בתום הפגישה, כי הם צפויים לערוך אחר הצהריים הצהרה לכלי התקשורת.

במקביל ובאותו זמן, נערכת פגישה מתוחה מאוד של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אצל זקן הרבנים הדתיים, הרב חיים דרוקמן.

הפגישה הגיעה לאחר הלחץ הבלתי פוסק מצד לשכת נתניהו, שהציונות הדתית תסכים לשבת בממשלה כאשר מפלגת רע"מ (שקיבלה היום לגיטימציה, לאחר שגינתה את הפיגוע בצומת תפוח. י"ג), תתמוך בממשלה מבחוץ וכך יושג רוב של מעל 61 חברי כנסת.

על פי 'כיפה', יש גם פשרה שמסתמנת ולפיה חברי הכנסת מהציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ואורית סטרוק - יתפטרו, כדי לא להיות חלק בממשלה בתמיכת רע"מ.

לפני דקות ספורות, הסתיימה הפגישה אצל הרב דרוקמן, שם הוחלט לא לתמוך בממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ, אמנם, ייתכן ונתניהו עדיין יוכל להקים ממשלה, כאשר חלק מהמפלגה תפוצל.

"הרב מעניק הרב גיבוי מלא ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור".

הקריאה של הרב דרוקמן (הציונות הדתית)

"הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד", נמסר מבית הרב דרוקמן.

כך או כך, בציבור הימין ישנו לחץ כבד מאוד על גדעון סער ונפתלי בנט, להסכים להקמת ממשלת ימין, כאשר בשנה הראשונה יכהן בה נפתלי בנט כראש ממשלה ולאחר שנה, ראש הממשלה נתניהו יחזור לתפקיד, בעוד פחות מ-36 שעות, יפקע המנדט שניתן לנתניהו, ובמערכת הפוליטית מעריכים בזהירות, כי עד אז ייתכן ותקום ממשלה דווקא בגוש הימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר