מיוחס לאהרן הכהן

אבל כבד: האדמו"ר הישיש מספינקא זצוק"ל

אבל כבד בעולם החסידות ובחצר חסידות ספינקא: האדמו"ר הישיש מספינקא בני ברק, הגאון החסיד רבי משה אליקים בריעה כהנא זצוק"ל הלך לעולמו והוא בן 93 (ברוך דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
עם הרבי מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

אבל כבד בעולם החסידות ובחצר חסידות ספינקא לאחר שבדקות האחרונות (שני) הגיעה הבשורה המרה על לכתו של האדמו"ר הישיש מספינקא בני ברק , הגאון הצדיק רבי משה אליקים בריעה כהנא זצוק"ל.

האדמו"ר פונה לבית החולים לפני מספר שבועות לאחר שחש ברע בעיצומה של השבת, ומאז מצבו ידע עליות ומורדות, עד אשר השיב את נשמתו הקדושה ליוצרה.

האדמו"ר הנהיג את קהל חסידיו בבית מדרשו ברחוב יהושע בבני ברק, שם זכה במשך שנים רבות לערוך את תפילותיו ואת הטישים ברוב עם ובהתלהבות גדולה.

הרבי נולד בעיר קארלסבורג שברומניה ובבחרותו הוא למד בישיבת דושינסקיא אצל האדמו"ר מהרי"ץ דושינסקיא זצוק"ל, ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית הצדקנית והחשובה מרת אסתר לאה כהנא ע"ה, שנפטרה בשנה האחרונה.

עם הרבי מויז'ניץ: קרדיט: חצר הקודש ויז'ניץ

לאדמו"ר ולמשפחת כהנא יחוס מיוחד אשר מגיע עד לאהרן הכהן, מה שהפך את הרבי לאחד הכהנים המיוחסים ביותר.

זכה בחייו לפדות אלפי תינוקות במצוות פדיון הבן, כולל בחצרות אדמו"רים ורבנים רבים, תוך שהוא היה מדקדק רבות במצווה ובהלכות הקשורות.

בפטירתו הותיר אחריו את בניו רבי ירחמיאל כהנא, רבי לייבל כהנא, חתן האדמו"ר מפוריסוב, רבי מאיר יעקב כהנא, רבי יקותיאל כהנא, חתנים, צאצאים ונינים ההולכים בדרכו.

הלווייתו צפויה להתקיים הערב (שני) ברחבת בית מדרשו בבני ברק, להר הזיתים בירושלים, שם הוא יטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר