האסון במירון

העיתונאי: "לא עצוב כי אנחנו לא עם אחד"

עם ישראל כולו מתאבל ומשתתף בצער 45 המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הנוראי. בזמן זה, ירון לונדון משתלח: "חש כלפיהם כמו קורבנות הצונאמי בג'אווה. לא חש הזדהות" (ארץ)

(צילום מסך מתוך דמוקרטTV)

מגיש הטלוויזיה הוותיק, ירון לונדון, משתלח הערב (שני) בבוטות כלפי המגזר החרדי ברקע האסון הכבד בהילולת הרשב"י במירון, בו נמחצו למוות 45 בני אדם.

בריאיון לדב גילהר לתכנית "ערב ערב" בכאן 11 אמר שהוא איננו עצוב משום שהוא אינו חש בן אותו עם כמו החרדים. "האבל על קורבנות האסון במירון לא שלי כי אנחנו לא בני עם אחד".

"אתה רואה את התיעודים, אתה מתקרב בזום עם המצלמה, רואה את האישה הבוכייה וזה נוגע בלבך, אבל האבל הוא לא עם כלל החרדים, כי החרדים האלה אינם בני עמך".

לונדון הוסיף כי הוא "חש כלפיהם כמו קורבנות הצונאמי בג'אווה. כואב לי את כאבם של בני אדם, אני לא חש איתם הזדהות קולקטיבית".

לשאלה האם הוא מתעב את החרדים ענה לונדון: "אני לא מתעב אותם בכלל. אני רק חש כלפיהם כמו נניח קורבנות הצונאמי. זה כמו שהאירופאים רואים סינים. יש כאן קבוצה שיש בה הסתלקות של האינדיבידואליזם, יש בזה משהו יפה. אבל כשאתה רואה את החרדים – החרדים הם אינם בני עמי. הם כמו אסון בסין בשבילי. לומר אתה דברים האלה בקול רם זה דורש אומץ".

הראיון הגיע בעקבות פוסט בפייסבוק בו כתב כי "דבר האסון נודע לי רק בבוקר ותגובתי הייתה 'אמרתי לכם!', זו תגובה יהירה שיש בה התנשאות ושמחה לאיד. התנשאתי על החרדים כפי שמבוגר מפוכח מתנשא על זאטוט פרוע הנוהג בפראות ונתקל בקיר. גם כעס טמון בה".

עוד כתב: "בינתיים אני מביע צער לשם נימוס, חש בערך כפי שחשתי בספטמבר 2015 , כאשר 2411 אנשים נמחצו למוות בעת העלייה לרגל בחג' במכה, מין "אוי" קלוש שכזה. אני מנסה להפנים את הצער, להנשים אותו, לעורר אותו, להפוך אותו לחוויה אישית, אותנטית, במקום שיהיה מצוות אנשים מלומדה, והמאמץ אינו עולה יפה. בינתיים אני חש כלפי האסון הזה וכלפי קורבנותיו בערך כפי שחשתי למשמע הידיעות על צונאמי באי אינדונזי. כמעט כלום".

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, הגיב לדברי ההבל של ירון לונדון ואמר: "על היהודים נאמר שהם רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. מכיוון שאין לו את התכונות הללו רצוי לבדוק האם אדון לונדון בכלל יהודי".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "ירון לונדון הוכיח שוב עד כמה יש בישראל דעות חשוכות שאינן יכולות להכיל מסורות ותרבויות אחרות. הצטרפת לידידך גרבוז שבז לקברי הצדיקים. זו אמירה חסרת תרבות, חסרת טעם, שיש בה כדי לפלג. לא תצליח".

ח"כ יעקב אשר מסר: "הזוי שבזמן שמדינת ישראל כולה מתאחדת באבל על קרבנות האסון, דתיים וחילונים, יהודים ולא יהודים, איש תקשורת מנסה לקושש תשומת לב בביטוי שפל ומנותק כל כך. ירון, מקומך אולי בלונדון, לא בארץ ישראל".

יצוין כי דבריו של לונדון עוררו סערה וגל גינויים גם בקרב הציבור הרחב. כך לדוגמה כתבה העיתונאית אריאנה מלמד מעיתון הארץ: "ירון לונדון - חתיכת מנוול. הומניסט מתעצב על קורבנות מיותרים, יהיו באשר יהיו. ואם נגיד שזה אסון שקרה בסין - לא חראם? סינים לא נולדו בצלם אלוקים, כמוך?? פלסטר על הפה. זה מה שמגיע לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר