יקבלו מנדט?

נשיא המדינה רובי ריבלין יוועד עם לפיד ובנט

אחרי שנתניהו לא מיצה את המנדט ולא הצליח להרכיב ממשלה, מעדכן נשיא המדינה - הגורם הקובע - כי ייפגש עם לפיד ובנט, בנפרד, ויתכן אף עם ראשי סיעות אחרות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ובנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות פקיעתו של מנדט הרכבת הממשלה, שניתן לראש הממשלה נתניהו, בוצעה היום (רביעי) פנייה מטעם נשיא המדינה רובי ריבלין אל כלל ראשי הסיעות שבכנסת, לקראת הצעדים הבאים, שעשויים לכלול את העברת המנדט ללפיד או לבנט. לשם כך, הוא ייפגש איתם.

במכתב ששיגר מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, עודכנו בכירי הפוליטיקאים כך: "על פי סעיף 9 לחוק יסוד: הממשלה, מתכוון הנשיא לקבל את החלטתו בדבר המשך תהליך הרכבת הממשלה, ובהתאם לכך שוקל לזמן בפניו את חברי הכנסת האחרים, המועמדים לתפקיד הרכבת הממשלה, וכן לקבל את עמדתן של כל הסיעות, ככל שיהיו מעוניינות בכך".

"לפיכך, במידה וסיעתך מעוניינת להציג את עמדתה בפני נשיא המדינה בטרם יקבל את החלטתו", נכתב לכל ראש סיעה, "הנך מתבקש להעביר את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00".

הנשיא, במתן המנדט לנתניהו. ארכיון (צילום: לע"מ)

ריבלין הוסיף ועדכן, כי "ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי הסיעות להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק".

כמו כן, כאמור, בהמשך הבוקר עתיד נשיא המדינה להיוועד עם ח"כ נפתלי בנט וכן עם ח"כ יאיר לפיד, ולאחר מכן ייקבעו לו פגישות נוספות, בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו.

יצוין, כי מהלילה מקיימים לפיד וסביבתו שיחות אינטנסיביות עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, תוך הפעלת לחצים עליו כדי שסיעתו תמליץ לנשיא על יו"ר יש עתיד כמי שיקבל את המנדט. אלא שברע"מ אומרים, לפי הדיווח ב'כאן', שקודם 'ימינה' צריכה להמליץ כך, ואז אולי יגיעו גם אצבעותיהם של עבאס ושלושת חבריו.

בראיון שהעניק הבוקר לרשת ב' אמר יו"ר רע"מ: "אנחנו כן מעוניינים שתקום ממשלה. עמדתנו מול הנשיא, היא שכל מי שתטיל עליו את המנדט ויש לו סיכוי להקמת ממשלה - שיבוא איתנו למשא ומתן. ניסינו לאורך חודש להציג את עמדתנו ולעזור להקים ממשלה. בינתיים זה לא צלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר