חכמה בגויים: העצה של הנסיך פיליפ לשלום בית

הנסיך פיליפ שמת בחודש שעבר והיה נשוי לאשתו המלכה אליזבת השנייה 73 שנים, אמר בעבר כך: "אני חושב שסובלנות היא המרכיב הכי מהותי בכל נישואים מאושרים". אבל מהי סובלנות בעצם? (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

בחגיגות חתונת הזהב שנערכו בשנת 1997, הנסיך פיליפ, שמת בחודש שעבר והיה נשוי לאשתו המלכה אליזבת השנייה 73 שנים - אמר את הדבר הבא: "אני חושב שהלקח העיקרי שלמדנו, הוא שסובלנות היא המרכיב הכי מהותי בכל נישואים מאושרים... ולמלכה יש סובלנות בשפע".

הציטוט הזה פותח פרק בספרה החדש של המומחית המלכותית ויקטוריה מרפי, "המלכה: חיים בתמונות", המביט לאחור על שלטונה המרשים של המלכה ובד בבד משקיע זמן בבחינת היחסים בינה לבין פיליפ, האיש שתואר פעם כ"כוח" שלה.

אז מהי סובלנות בעצם?

"המשמעות של סובלנות במערכות יחסים טובות: כאשר שני הצדדים מרפים מדברים שאינם אפשריים ולומדים להיות מאושרים ולהסתפק במה שיש להם", מסביר היועץ ויליאם שרודר. "אתם צריכים למצוא דרך לקבל ולהעריץ את מה שיש לכם, במקום להתמקד במה שאין. פירוש הדבר: להפסיק לערוך חשבונות אחד עם השני".

עמיתו של שרדר, דייוויד ג'נקינס, מנפק תובנה נוספת: "אחד הדברים המרכזיים שיש לקחת בחשבון הוא כיצד יראה חוסר סובלנות בנישואין. כמעט כל מאפיין שלילי שתחשבו עליו - האשמה, שיפוטיות, תחושת סלידה - כל אלו יובילו אתכם לסיבה שבגינה בני אדם סוחבים עימם סכסוכים לא פתורים, לעיתים קרובות".

ובכל זאת, יש פרט קריטי שיכול בסופו של דבר להיות חשוב יותר מסובלנות בטווח הארוך, אומר ג'נקינס. צריך לזווג אותה עם קבלה. "סובלנות היא להשלים עם משהו לא רצוי אצל האחר ואילו קבלה היא נטישת השיפוטיות לחלוטין והכלת האדם כפי שהוא".

אז האם סובלנות היא באמת הסוד לחיי נישואין מאושרים לנצח? ובכן, ההוכחה טמונה באורך הנישואין המלכותיים, כנראה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר