צה"ל בשורת מבצעי סיכול • מתעדכן

בג'יפ, סמוך לגבול - הרוג ופצועים קשה מירי טיל נ"ט מעזה

צעיר ישראלי נהרג, וחבריו נפצעו באורח קשה, כתוצאה מירי של טיל נ"ט ששיגר חמאס, לעבר הג'יפ בו שהו סמוך לגדר המערכת. במקביל, צה"ל בשורת סיכולים ברחבי הרצועה • ידיעה מתעדכנת (צבא)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בסיון תשפ"א | 12.05.21
זירת התקרית הקשה (צילום: קבוצת בט"ש וחירום)

'כיכר השבת' עם כל העדכונים השוטפים:

13:42 - כלי טיס של צה"ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ"ט.

13:25 - דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל סיכל משגר רקטות של ארגון הטרור חמאס, שהיה מוכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה.

13:08 - כלי טיס של צה"ל תקף חוליית שיגור כטב"ם נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל.

12:49 - אזעקות צבע אדום בעוטף עזה, ביישובים יד מדרכי, נתיב העשרה וארז.

12:03 - ד"ר רפאל סטרוגו, רופא מד"א שטיפל בפצועים בתקרית הנ"ט, מספר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים. הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש".

"פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף, והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים, תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש".

11:53 - הפלגים ברצועה מאיימים בתגובה על "החמרת התוקפנות הישראלית", במקביל לסבב מחודש של תקיפות צה"ל.

11:43 - משרד הבריאות ברצועת עזה מעדכן: המספר הכולל של הנפגעים מתקיפות צה"ל, נכון לשעה זו - 43 הרוגים, בהם 13 ילדים ושלוש נשים, ו-296 פצועים.

11:34 - צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. מספר המחבלים שסוכלו בשעה האחרונה, מתקרב לעשרה.

11:31 - דובר הצבא מעדכן, כי "מתחקור ראשוני של אירוע ירי הנ"ט עולה, כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד", ומדגיש: "המרחב אליו בוצע הירי, הינו מרחב סגור ומבודד, ויש להימנע מלהגיע אליו".

11:29 - נקבע מותו של אחד הפצועים מירי טיל הנ"ט.

11:20 - עדכון מבית החולים ברזילי באשקלון: "ארבעה נפגעים באירוע בגבול, בהם שניים במצב אנוש, אחד קשה ואחד במצב קל. מדובר בפציעות קשות וחודרות, שחלקן מסכנות חיים".

11:17 - דיווח: במספר פעולות סיכול מן האוויר, נהרגו ונפצעו פעילי טרור ברצועת עזה.

11:14 - הצעירים שנפגעו מירי טיל הנ"ט, מגיעים בשעה זו לבית החולים ברזילי באשקלון.

11:11 - ממשיך מטח הרקטות לעבר ישובי העוטף.

11:03 - פרטי התקרית מתבררים אט אט: אחרי שטיל הנ"ט הראשון נורה מכיוון הכפר בית חאנון, ופגע במדויק בג'יפ, הניסיונות לחלץ את הנפגעים נתקלו תחילה בירי פצמ"רים לכל רוחב החזית.

11:01 - מתקפת טילי הנ"ט נמשכת. טיל נוסף שוגר לפני זמן קצר בקרבת גדר המערכת.

10:57 - דובר צה"ל מעדכן: "דיווח ראשוני - ירי נ"ט נוסף בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים בבדיקה".

10:50 - חמאס נטל אחריות על ירי הנ"ט לג'יפ, ממנו נפצעו מספר צעירים, באורח אנוש וקשה, ואף מפגיז בירי פצמ"רים את כוחות הרפואה.

10:47 - אזעקות חוזרות ונשנות של צבע אדום בישובי העוטף.

10:45 - דובר צה"ל מעדכן: "דיווח ראשוני - ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים בבדיקה".

10:31 - לאה יום טוב הי"ד, בת 63, היא האישה שנהרגה אתמול מפגיעת רקטה בשכונה במערב ראשון לציון. כך הותר לפרסום.

לאה יום טוב הי"ד (צילום משפחתי)

10:29 - בעזה טוענים, כי צה"ל ביצע סיכול ממוקד מן האוויר, נגד רוכב אופנוע. כמו כן, רכב עם מחבלים הותקף בצפון הרצועה, ובמקום ישנם נפגעים. טרם ידועים פרטים נוספים.

10:22 - דיווח: חמאס פנה בשעות האחרונות לגורמים בין לאומיים, בניסיון להגיע להבנות על הפסקת אש, אך בישראל מסרבים לדון בענין.

10:15 - החשש לחדירה - הוסר.

10:00 - גם עיריית שדרות בהודעה חריגה לתושבים: "בהנחיית הצבא, יש להסתגר בבתים עד להודעה חדשה. השוהים במקומות העבודה - יש להיכנס למרחב מוגן".

09:43 - במועצה האזורית שדות נגב פונים, לתושבי סעד ועלומים: "עקב אירוע ביטחוני חריג באזורנו, הנכם מתבקשים להסתגר בבתים החל מרגע זה ועד להודעה חדשה".

09:38 - תושבים באחד היישובים בעוטף עזה קיבלו כעת הודעה חריגה, במילים הבאות: "יש להסתגר בבתים, לנעול דלתות ולהימנע מלהסתובב ביישוב. חקלאים - יש לעלות ליישוב ולצאת מהשטחים החקלאיים. לא תתאפשר כניסה ויציאה מהיישוב, עד הודעה חדשה".

09:22 - בעקבות הפגיעה בביתו של בכיר חמאס, תושבי עוטף עזה מתבקשים כעת להיכנס למרחבים המוגנים באופן מיידי.

09:16 - לפני זמן קצר תקף צה"ל את ביתו של אחד מבכירי החמאס, צאלח דהמאן, ששימש כמחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור.

08:58 - ההרוגה הנוספת אתמול באשקלון, מפגיעת הטיל, בנוסף לעובדת מהודו, היא נלה גורביץ הי"ד, בת 52. בעלה עדיין מאושפז לאחר שנפצע.

08:40 - בצה"ל מעריכים, כי בשתי המנהרות ההתקפיות שהותקפו על ידו בתחילת סבב הלחימה, שהו 15 מחבלים מכוח 'נוכבה', שנלכדו ונהרגו בדרך לביצוע פשיטה ופיגוע ראווה נגד ישראל.

08:33 - דיווחים ערביים: חיל האוויר כעת בעיצומו של גל תקיפות משמעותי בצפון רצועת עזה.

08:25 - אזעקות צבע אדום בישוב כרם שלום שבעוטף עזה.

08:13 - לפני זמן קצר יירטו לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל, כלי טיס בלתי מאויש שחצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

08:08 - בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים תשעה פצועים במצב קשה, מהאירועים הלאומניים האחרונים. שני גברים מאושפזים ב'אסף הרופא', ארבעה פצועים מאושפזים ב'וולפסון' - בהם ילדה בת חמש - פצועה אחת ב'ברזילי' ושניים ב'שיבא'.

07:43 - ‏צה"ל פתח במבצע מעצרים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון, בשורה של ערים וכפרים, על רקע מאמצי חמאס בעזה להניע פיגועים והשתלטות גם ביו"ש.

07:27 - אזעקות נוספות באזורים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה.

השיגורים מהרצועה (צילום ערבי)

07:16 - מטח טילים נוסף לעבר כמה מן הישובים באזור עוטף עזה.

07:12 - דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן: "הבוקר אנו תוקפים באופן נרחב נכסים תת קרקעיים של חמאס, ואף מגבירים את התקיפות. לחמאס הולך ויורד אורך הנשימה, אבל יש לו עוד יכולת לירות רקטות, לימים רבים".

07:02 - צה"ל מעדכן, כי מתחילת סבב הלחימה, הידוע בכינויו מבצע 'שומר החומות', שוגרו מעזה לישראל יותר מ-1,000 רקטות. כבמקביל, הותקפו למעלה מ-500 מטרות ברצועה.

06:35 - ‏משרד הפנים של חמאס מעדכן: בתקיפות ישראליות ממושכות, נהרסו כל מטות המשטרה ברצועה. מקורות פלסטיניים אחרים מדווחים על הרס סממני שלטון נוספים - משרדים ממשלתיים ומבנה של מנגנון ביטחון אחר.

06:27 - מהרקטות האחרונות ששוגרו לאזור השפלה, אותרה פגיעה ישירה בבית פרטי,. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני נפגעים קל מרסיסי זכוכיות: גבר כבן 60 עם פציעה בעין, וגבר כבן 50 עם חתך קל בראש.

06:21 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני ההורגים מפגיעת הרקטה בלוד: ‏נאדין עווד בת ה-16, ואביה חליל.

הנערה שנהרגה (צילום משפחתי)

מאות רקטות ארוכות טווח שוגרו בתוך זמן קצר, לאורך הלילה ולפנות בוקר (רביעי), מרצועת עזה לעבר ערי המרכז והדרום, במתקפת טילים שכמותה לא ידעה ישראל עד כה.

מערכת כיפת ברזל הופעלה פעם אחר פעם, הדי הפיצוצים העזים החרידו כל העת את דומיית הלילה, אך כמה מן היירוטים כשלו וטילי החמאס והג'יאהד פגעו ישירות בשכונות מגורים.

במקרה הקשה ביותר, בשכונת דהמש בלוד, נהרגו גבר בן 52 וילדתו בת ה-16, בעת ששהו במכונית המשפחתית סמוך לביתם. הם הובהלו תחילה במצב אנוש לבית החולים, אך שם נקבע מותם.

זירת הקטל בלוד (צילום: מתוך טוויטר. תמונה: תיעוד מבצעי מד"א)

‏מחמוד, קרוב משפחתם של ההרוגים, דיבר עם כלי התקשורת. "הם היו בכניסה לבית, שמעו אזעקות, ניסו לתפוס מחסה - אבל נפגעו. המצב רע, הרקטות לא מבחינות בין יהודים לערבים; צריך לשים קץ למעגל הזה", אמר בן המשפחה, בעיר שרבים מצעיריה הערבים ערכו שעות קודם לכן מסע פוגרום נגד יהודי המקום.

באירוע אחר, בתל אביב, אדם בן 82 קרס בדרכו למרחב המוגן, יתכן על רקע רפואי, והובהל לבית החולים במצב קשה מאוד.

במשטרת ישראל עדכנו באשר לפגיעה הישירה בלוד: "התקבל דיווח על נפילת טיל ופגיעה ישירה ברכב. נקבע מותה של נערה על ידי גורמי רפואה, וגבר במצב אנוש פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. אנו קוראים לציבור, להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להוראות כוחות הביטחון".

בהודעת מד"א נכתב: "בהמשך לירי לעבר מרכז הארץ - בגזרת לוד חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי, ופינו לבית החולים תוך פעולות החייאה, נערה וגבר. במקומות נוספים הצוותים מטפלים בנפגעי חרדה".

מבית החולים אסף הרופא נמסר: שני פצועים אנוש הגיעו מלוד, לאחר פגיעה ישירה של טיל. לצערנו הרב, שניהם נפטרו לאחר מאמצי החייאה ממושכים. האב בן 52, והבת - בת 16".

צפו בווידאו

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פגיעה ישירה ביהוד, ללא נפגעים (צילום: דוברות כב"ה)
(צילום: דוברות כב"ה)
(צילום: דוברות כב"ה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר