'צריכים הגנה'

גם בחו"ל: ערבים משתוללים, יהודים חוטפים

שריפת דגלים בגרמניה, כתובות 'לשחרר את פלסטין' ו'אללה הוא אכבר' על בית כנסת בספרד - ותהלוכות עם קריאות אנטישמיות ברחובות לונדון • היהודים תחת מתקפה (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הפגנה פרו-פלסטינית, שלשום (שלישי) בניו יורק (צילום: Shutterstock)

בזמן שבערי ישראל - בעיקר אלו שבהן האוכלוסיה מורכבת מיהודים וערבים - מתקיימות מהומות, שבמסגרתן ערבים משתוללים ותוקפים יהודים ובתי כנסת, גם בחו"ל המצב דומה.

המצב הבטחוני בישראל מתסיס את ערביי העולם, והדבר בא לידי ביטוי בעיקר בערי אירופה, שם היהודים סופגים אנטישמיות במגוון צורות באופן יומיומי, אך הטריגר כעת הוא כאמור הלחימה בין ישראל לעזה.

ב'טיימס אוף ישראל' דווח על אוסף אירועים שכאלו, בגרמניה, בבריטניה ובספרד:

הקהילה היהודית של גרמניה קראה אמש (רביעי) לממשלה להעניק לה הגנה מיוחדת, לאחר שני מקרים שונים בימים האחרונים. בשניהם הוצתה אש בסמוך לבתי כנסת, ונשרפו בה דגלי ישראל. היה זה בעיר בון ובעיר מינסטר.

לאחר שתי התקריות עצרה המשטרה המקומית לא פחות מ-16 חשודים. 13 מהם נעצרו במינסטר, לאחר שהגיעו למשטרה דיווחים על 'קבוצה של כ-15 אנשים בעלי חזות ערבית' שצועקים ושורפים דגל ישראל מול בית הכנסת. בעיר בון גם נופץ חלון של בית הכנסת, ונעצרו שלושה חשודים במעשים, בשנות העשרים לחייהם.

נשיא התאחדות יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, האשים את החמאס בהידרדרות. לדבריו, "ישראל ויהודים באופן כללי נתונים לשנאה והסתה, בפרט ברשתות החברתיות. האיום על הקהילה היהודית גדל". הוא קרא למשטרה להגביר את האבטחה על הקהילה.

תגבור משטרתי בקהילה היהודית בג'רבה (צילום: ועידת רבני אירופה)

גם מנהיגים מקומיים גינו את האירועים. כך למשל הבישוף באצינג, יו"ר ועידת הבישופים של גרמניה שהגדיר את הדברים "מעשה בלתי ניתן להצדקה של אנטישמיות טהורה".

בספרד רוססו כתובות נאצה על בית כנסת. היה זה בסאוטה, מובלעת בצפון אפריקה שמצויה בשליטת ספרד. ערבים שהגיעו אל מבנה בית הכנסת כשבידם תרסיס גרפיטי, כתבו 'לשחרר את פלסטין' לצד ראשי התיבות AUAH שמשמעותם 'אללה הוא אכבר'.

בקשר לתקרית בספרד לא פורסם עדיין על עצורים.

בבריטניה הפגינו אלפים נגד ישראל - ולא החמיצו את ההזדמנות לאנטישמיות. ההפגנה המרכזית התקיימה ברחובות לונדון, כאשר ערבים, פלסטינים ופעילי שמאל פתחו בצעדה שהפכה בתוך זמן קצר לאלימה.

הפגנה קטנה יותר, של תומכי ישראל, שנרקמה במקום, הותקפה בידי המפגינים ערבים, שצעקו עליהם וקיללו את יהדותם בביטויים אנטישמיים ומילות גנאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר