איום ברור

סמוטריץ' לנתניהו: "כניעה בירושלים - ותשכח מממשלה"

סמוטריץ' איים על נתניהו, לקראת הפסקת האש, רגע לפני החזרה לעיסוק במו"מ הקואליציוני • דיווח: בנט מתכנן "הודעה דרמטית" • הערכה: "ממשלת השינוי" תשוב לשולחן (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

פחות משבועיים לתקופת המנדט של יאיר לפיד, וכשהפסקת האש מתוכננת למחר בצהריים, התדרוכים באשר למו"מ הקואליציוני שבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מקטין את מחירו של יו"ר ימינה ונפתלי בנט, ומנסה לשכנע ח"כים בתקווה חדשה ובכחול לבן לחבור לממשלתו, זאת בהתבסס על דברי בנט, כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק". אך ברקע ניסיונותיו לחפש עריקים מהגוש הנגדי, נתניהו סופג אש מבית - מיו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ':

‏"אדוני ראש הממשלה, אני נותן לך כרגע קרדיט על ניהול המבצע, אבל אם חס וחלילה הסכם או הבנות מול חמאס יכללו - במפורש או במשתמע - פסיק שקשור לירושלים, כמו כניעה שלך בהר הבית או בשמעון הצדיק, אתה יכול לשכוח מלהקים ממשלה", התריע ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

בנוסף, מפלגת הציונות הדתית כולה משתפת בטוויטר את הסקר לפיו 72% מהציבור מתנגד להפסקת אש, וקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לחתום על הסכם כזה.

אילו לפיד אכן יכשל במשימתו, המנדט יחזור לכנסת ל-21 ימים, בהם כל ח"כ יוכל לקבל 14 ימים להרכבת ממשלה, בתנאי שישיג 61 חתימות. בהנחה סבירה שאף ח"כ לא ישיג 61 כאלו, ישראל תצא לבחירות חמישיות.

פוליטיקאי אחד עתיד להיפגע משמעותית בסבב בחירות נוסף, זה שהיה מרחק ימים מלשכת ראש הממשלה: נפתלי בנט. מתוך חשש להפסד פוליטי רב, היום דווח ב'מעריב' כי בנט מתכנן "הודעה דרמטית" מייד אחרי שרעם הפגזים והרקטות ישקוט. ביש עתיד הבהירו ל'כיכר השבת', כי לא מתקיימות שום שיחות בין צוותי המו"מ של לפיד ובנט, אך הערכה היא שעל אף הצהרת בנט - הקמת ממשלת השינוי לא ירדה מהשולחן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר