'שומר החומות'; היום האחרון?

'הפסקת אש' • חמאס: נתקוף בכל ישראל, אם צה"ל יתקוף

הקבינט הביטחוני אישרו את סיום מבצע "שומר החומות" נגד ארגוני הטרור בעזה - בעוד חמאס טוען להישגים בנוגע לאל-אקצא, ממשיך בשיגורים לעוטף ומאיים להרחיבם אם צה"ל ימשיך לתקוף (ארץ)

נתניהו, דובר חמאס והמשך השיגורים (צילומים: Nati Shohat, Flash90 / דוברות)

מבצע 'שומר החומות', היום ה-11 - ישראל תחת אש הצפויה להיפסק בסוף השבוע; 'כיכר השבת' עם עדכונים שוטפים מכל החזיתות:

00:00 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: "הקפאאנו את המטח הגדול - לבקשת המתווכים - בהתאם לפעילות האויב".

23:59 - במועצה האזורית אשכול מזכירים לתושבים, כי עליהם להישאר בבתים, בסמיכות למרחבים מוגנים, ולא לנוע במרחב, עד להודעה חדשה. "מתוך הניסיון שלנו, אנו ממליצים לכל יישובינו לפעול בהתאם להנחיות אלה", נמסר.

23:55 - מטוסי חיל האוויר ממשיכים בתקיפת יעדי טרור ברחבי הרצועה.

23:49 - מטח כבד של פצמ"רים ורקטות לעבר ישובים בעוטף עזה.

23:44 - דובר חמאס: "קיבלנו את ההודעה מהמתווכים על הפסקת האש, שתיכנס לתוקפה ב-02:00, אבל עד אז - מטח כבד לכל הארץ, מחיפה בצפון ועד בסיס רמון בדרום, נותר כאופציה על השולחן, אם ישראל תסלים את ההתקפות הלילה".

הודעתו של דובר חמאס

23:36 - ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, בתגובה להחלטת הקבינט: "הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה בתיווך המצרים ללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי ואורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס, ומעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור".

"לצערנו, מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות ה'הכלה', נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה, יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות: מדינת ישראל, ומדינת עוטף עזה והדרום - שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי החמאס", הוסיף ראש העיר.

23:28 - דובר צה"ל מעדכן: "בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה, במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר בבתיהם ובקרבה למרחב מוגן, מעתה ועד להודעה חדשה. חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור".

23:24 - יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' כותב: "‏שומע את הגורמים המדיניים שמכחישים את הדיווח של חמאס שהסכם הפסקת האש כרוך בהתקפלות ישראלית בירושלים. אם אכן הדיווח שקרי, אני מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים. כל דבר אחר, יוכיח למרבה הצער כי החמאס דיבר אמת והגורמים המדיניים שיקרו".

23:20 - ב'ברזילי' מעדכנים, כי בעקבות המטחים שנורו הערב לאזור, טיפל בית החולים ב-18 נפגעים שנזקקו לטיפול רפואי - מאשקלון, שדרות והסביבה - ושניים מהם נשארו לאשפוז. בין המטופלים, ילד בן 9 שנחבל ברגלו, חייל שמעד בעת שמיהר לממד ותושבת אשקלון בת 52 שהועברה לבדיקה נוירולוגית.

23:17 - ראש הממשלה נתניהו הנחה את צה"ל להיערך לתקיפות, "אם חמאס לא ייענה להצעה המצרית", כדבריו.

23:07 - שר הביטחון בני גנץ: "אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון וצה"ל, בהובלת הרמטכ"ל, שהביאו במהלך 11 הימים האחרונים להישגים צבאיים חסרי תקדים בעוצמתם, בדיוקם ובמשמעות האסטרטגית שלהם, במאבק מול ארגוני הטרור ברצועת עזה".

23:01 - בישראל מכחישים. "ההסכם לעצירת האש הוא ללא התניות; הדיבורים על הסכמות על ירושלים ושייח ג’ראח מופרכים", מצטט עמית סגל גורמים בכירים.

מסגד אל-אקצא (צילום: Sliman Khader/Flash90     )

22:52 - בכיר חמאס בחו"ל טוען: קיבלנו ערבויות בנוגע ל"הרמת ידה של ישראל על שייח' ג'ראח ומסגד אל-אקצא".

22:42 - התחדשו השיגורים מהרצועה לעבר ישובים בעוטף עזה.

22:37 - ההודעה הרשמית: "הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס הערב, וקיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית, ללא כל תנאי, שתיכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך".

"הרמטכ"ל, הדרג הצבאי וראש השב"כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה - חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש, שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה", נכתב עוד.

22:36 - דיווחים ראשוניים בעזה, על חידוש התקיפות של מטוסי חיל האוויר הישראלי.

22:30 - משפחתו של החייל הדר גולדין הי"ד, שנהרג בעזה במבצע צוק איתן, דורשת מנתניהו לגלות "האם השבת הבנים כלולה בהסכם הפסקת האש שהקבינט אישר".

22:24 - עוד על החלטת הקבינט: צה"ל יפסיק את הפעילות מול עזה באופן מיידי., כאשר המסר לחמאס, באמצעות המצרים, הוא שאם ימשיך בירי - גם ישראל תחזור לתקוף ברצועה.

22::22 - מהות ההחלטה בקבינט, שאושרה פה אחד, היא הסמכתם של ראש הממשלה ושר הביטחון לאשר למצרים לקדם את הפסקת האש, כאשר בהמשך יוחלט סופית על מועד כניסתה לתוקף.

22:16 - שעת כניסתה של הפסקת האש לתוקף, כפי שנקבע, היא 02:00, בעוד שעות ספורות, זאת בכפוף להבנות שיושגו בעזרת מצרים.

21:59 - שרי הקבינט הביטחוני-מדיני אישרו לפני זמן קצר את הפסקת האש ה"חד-צדדית".

21:43 - סגירת נתב"ג היתה בשל התרעה ממוקדת לירי, שכעת הוסרה: הנחיתות וההמראות שבות למקום.

21:30 - מערכת הביטחון החליטה לסגור את נתב"ג להמראות ולנחיתות, בשל המצב הביטחוני, וההערכה שלקראת סיום הסבב ינסה חמאס לפגוע בו ולהשיג 'תמונת ניצחון'. בשל כך, כל הטיסות מופנות כעת לשדה התעופה רמון שבערבה.

21:23 - הבית הלבן בהודעה: "הנשיא ביידן ונשיא מצרים א-סיסי שוחחו על המאמצים להשגת הפסקת אש שתביא להפסקת העוינות בין ישראל לעזה".

21:16 - נפילה בשטח פתוח בעיר אשדוד. בעירייה ממשיכים בסריקות, ונכון לעכשיו אין נפגעים.

21:11 - דיווח ראשוני על נפילת רקטה, במרכז נתיבות, הזניק את הכוחות למקום - אך התברר כי זהו... עשן ממנגל.

21:03 - רקטות גם לעבר אשדוד ואזור לכיש.

21:01 - מטח טילים כבד לעבר נתיבות, אשקלון וישובי העוטף.

20:59 - הוסרה ההנחיה לשהות במרחבים מוגנים ביישובים במרחק שבמרחק עד 4 ק"מ מגבול הרצועה.

20:28 - ירי, כמעט ללא הפסקה, לעבר האזורים הסמוכים לגדר המערכת.

20:07 - התחדשו שיגורי הרקטות לעבר ישובים בעוטף עזה.

19:53 - צה"ל מעדכן, כי מ-07:00 בבוקר עד כה, זוהו 299 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכ-90% מהם יורטו בידי לוחמי ההגנה האווירית. כ-42 שיגורים אחרים נפלו בשטח הרצועה.

נתניהו עם ראש השב"כ, הערב (צילום: לע"מ)

19:47 - גורם מדיני מעדכן: הקבינט יצביע על הפסקת אש חד צדדית, החל ממחר.

19:32 - החלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, בקריה בתל אביב. שרי הממשלה דנים כעת, בין היתר באפשרות להפסקת אש.

19:30 - במקביל לדיווחים על הפסקת אש קרובה, ישראל ממשיכה לתקוף בעזה, הפעם במרכז הרצועה.

עזה, כעת (צילום: מתוך טוויטר)

19:24 - אחד מדוברי חמאס, סאמי אבו-זהרי, אמר: "אנחנו בשיחות כבר כמה ימים עם מתווכים. השיחות נהיו יותר אינטנסיביות בימים האחרונים, ואנחנו בחמאס פתוחים לכל יוזמה שתביא לסוף התוקפנות על עמנו. אנחנו לא רוצים מלחמת עולם שלישית".

"כל החזרת הביטחון לעמנו והפסקת הטבח הזה - אנחנו בעד. אבל אנחנו רוצים להגיע להפסקת העוינות ממקום של כוח. לא של חולשה. אומרים לכיבוש, שכל עוד העוינות תימשך, אנחנו נמשיך להפציץ. הכדור במגרש של הכיבוש".

אבו-זהרי הוסיף, באשר לדיווחים האחרונים: "מה שהודלף בנוגע להסכם, נועד להגביר לחץ על בני עמנו. כשיהיה משהו - ההנהגה תודיע. חמאס דורשים לעצור את הטבח נגד עמנו. האפשרות שהכיבוש יודיע על הפסקת אש חד-צדדית מבחינתו תהיה ניצחון אדיר להתנגדות".

19:18 - בריאיון לביטאון חיזבאללה, מודים גורמים בארגון הטרור חמאס: "אנו מסכימים להפסקת אש, החל ממחר".

19:07 - מטח פצמ"רים ורקטות נוסף בעוטף עזה.

18:51 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו לגבש עם משרד האוצר תכנית סיוע לעיר אשקלון וסביבתה, שתכלול גם הטבות מס לתושבים.

18:50 - מד"א מעדכן: במהלך היום (חמישי), מחצות ועד לשעה זו, הוענק טיפול רפואי ל-9 נפגעים, כולם במצב קל, מהם 2 שנפגעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, ו-7 שנחבלו בדרך למרחב מוגן. בנוסף, טופלו 5 נפגעי חרדה.

מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 355 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן. 118 נפצעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 13 בינוני ו-98 קל. 225 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-219 קל. בנוסף, 252 הוגדרו כנפגעי חרדה, כאשר חלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

18:47 - בהמשך לדיווח ב'אל-ג'זירה על הודעת ישראל למצרים כי תפסיק את האש בקרוב, לפי דיווחים ערביים אחרים, חמאס דורש בתמורה להפסקת האש מצידו, שינוי של הסטטוס קוו במזרח ירושלים.

18:45 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעות האחרונות שני פירי מנהרות התקפיות של חמאס, בבית לאהיא ובאל-מועזי.

18:42 - התחדשו השיגורים לעבר ישובים בעוטף עזה.

18:33 - צה"ל מעדכן, כי כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל פעילים חמושים ממערך הנ"ט של חמאס, בזמן נסיעתם ברכב בצפון רצועת עזה.

זירת החיסול (צילום: מתוך טוויטר)

כמו כן, הושמדה מהאוויר ומהיבשה, עמדת הנ"ט של ארגון הטרור בבית לאהיא, ממנה מסתמן שבוצע הירי לעבר הטיולית הבוקר.

18:32 - ערוץ אל-ג'זירה מדווח, כי ישראל עדכנה את המתווך המצרי באופן רשמי, על כוונתה להפסיק את המבצע הצבאי נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

כפי שאירע בסבבים קודמים, הודעה זו באה לאזרחי ישראל מבחוץ, ולא באמצעות עדכון ישיר מפי הבכירים בירושלים.

מוקדם יותר, כזכור, איים יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', על ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם בהפסקת אש שכזו תוזכר ירושלים - העילה לפרוץ מתקפת הטרור - לא יחבור לאף ממשלה בראשותו.

כך או כך, ההערכה היא, כפי שאירע בסבבים קודמים, כי בשעות האחרונות טרום כניסת הפסקת האש לתוקפה, צפויים להתגבר מטחי הרקטות - כמו גם התקיפות בעזה - בניסיון להשיג 'תמונת ניצחון'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר