חילול שבת

אומן: שני ישראלים נפגעו מירי סמוך לציון רבי נחמן

שני ישראלים נורו אתמול, תוך חילול שבת, בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה • היורה היהודי נמלט • אחד הפצועים פונה לבית החולים - כשמצבו בינוני (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

שני ישראלים נורו אתמול (שבת קודש) על ידי יהודי תוך חילול שבת מחפיר, סמוך לשעה 15:00, מירי שנפתח לעברם ברחוב סופיה פרובסקייה הסמוך לצין רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה.

כוחות של משטרת אומן הוקפצו לזירה ופתחו בחקירת האירוע. לפי המשטרה, היורה נמלט מהמקום במכונית בשלב זה נעשים מאמצים לאתרו. שני הישראלים - בשנות ה-20 לחייהם - פונו לטיפול בבית החולים המקומי, כשמצבו של אחד מהם בינוני והשני קל.

על פי התקשורת המקומית, המשטרה הגיעה לזירה והחלה לאסוף פרטים ועדויות של חסידי ברסלב שהיו בסמוך לזירת הירי.

את המידע כי היורה הינו יהודי סיפק איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה, ששלל בשל כך את האופציה כי מניעי הירי הינם אנטישמיים.

מקרי אלימות שכאלו בין יהודים וישראלים תוך חילול השם, ביזוי הקבר ולעיתים כאמור גם חילול שבת וחג, מתרבים בשנים האחרונות באומן.

כך למשל דווח ב'כיכר השבת', כי בחג הפסח האחרון, בליל הסדר, צעיר ישראלי ששהה בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן בחג הראשון של פסח, ירה על חבירו בעקבות קטטה תוך חילול החג - ונתפס לאחר שנמלט לקייב הבירה.

לפי הודעה שפרסמה משטרת מחוז צ'רקסי שבאוקראינה, "באומן, במהלך חגיגת החג היהודי פסח, נוצר סכסוך בין חוגגים. אחד החוגגים ירה מספר יריות לעבר חוגג אחר. הקורבן אושפז בבית החולים בעיר אומן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר