צפוי מאסר

חילול ה': נתפס היהודי שירה באומן בשבת

צעיר ישראלי בן 22 שפצע שני ישראלים אחרים סמוך ונראה לציונו של רבי נחמן מברסלב, נתפס על ידי המשטרה לאחר שברח והשאיר את שני קורבנותיו פצועים ביום השבת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצעיר מובל ע"י שוטרי אומן (צילום: משטרת אומן)

חילול השם: צעיר ישראלי בן 22 שירה ופצע אמש (שבת קודש) שני ישראלים אחרים סמוך ונראה לציונו של רבי נחמן מברסלב, נתפס הערב (ראשון) על ידי המשטרה לאחר שברח והשאיר את שני קורבנותיו פצועים ביום השבת.

משטרת אומן עדכנה כי החשוד בירי על אזרחים ישראלים בעיר נעצר.

מדובר בצעיר יהודי מישראל, בן 22, שנחשד כי ביצע את הירי באמצעות כלי נשק שברשותו, לאחר שהתפתחה קטטה במלון ברחוב סופיה פרובסקייה הסמוך לציון רבי נחמן מברסלב, מלון בו שהו התוקף ושני הקורבנות - אף הם צעירים ישראלים בשנות ה-20 לחייהם.

התוקף שלף את כלי הנשק בעיצומו של יום השבת וירה לעבר שני הקורבנות, כאשר אחד מהם נפצע בחזהו - והשני בזרועו. בשלב זה עזב התוקף את שטח המלון ואת הזירה המדממת, ונמלט מן המקום במכונית.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בזמן ששני הצעירים הפצועים פונו לבית חולים מקומי לקבלת טיפול רפואי, הגיעו חוקרי משטרת אומן אל המלון והחלו לאסוף פרטים ועדויות של חסידי ברסלב שהיו בסמוך לזירת הירי.

במקביל החלו סריקות אחר התוקף הנמלט, שבסיומן כאמור נתפס. כלי תקשורת מקומיים מעדכנים כי מצבם של הפצועים יציב בשעה זו, ולא נשקפת כל סכנה לחייהם.

בתחילה עלה חשש כי מדובר באירוע אנטישמי, אך איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה שלל את האופציה הזו ועדכן כי היורה הינו יהודי.

כעת צפוי לצעיר היורה עונש מאסר של 3-7 שנים בכלא האוקראיני בגין מעשיו המהווים עבירות על החוק במדינה.

מקרה דומה אירע באומן בחג הפסח האחרון, בליל הסדר, כאשר צעיר ישראלי ששהה בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן בחג הראשון של פסח, ירה על חבירו בעקבות קטטה תוך חילול החג - ונתפס לאחר שנמלט לקייב הבירה.

לפי הודעה שפרסמה משטרת מחוז צ'רקסי שבאוקראינה, "באומן, במהלך חגיגת החג היהודי פסח, נוצר סכסוך בין חוגגים. אחד החוגגים ירה מספר יריות לעבר חוגג אחר. הקורבן אושפז בבית החולים בעיר אומן".

מתפללים מותקפים באומן (צילום: מצלמות אבטחה / שמירה אוקראינה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר