אנטישמיות בארה"ב

מחוץ לחב"ד: אפרו-אמריקני שפך שקית מלאה צואה

שרשרת אירועי האנטישמיות בארצות הברית נמשכת; גבר אפרו-אמריקני חילל וביזה את בית הכנסת החב"די, שאחד ממתפלליו נרגם לפני שבוע באבנים בדרכו מהתפילה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החשוד רוכב על אופניו ליד ביהכ"נ (צילום: מצלמות אבטחה)

האנטישמיות מכה שוב: בית כנסת של חב"ד סופג מתקפה שנייה בתוך שבוע ימים בלבד, על רקע האנטישמיות הגואה בארצות הברית כולה וכן בארצות אירופה.

רק בליל השבת שעברה הותקף צעיר יהודי, מתפלל של בית הכנסת חב"ד של שכונת דרום בראוורד, בעיר הלנדייל ביץ' שבפלורידה. הצעיר נרגם באבנים כשעשה את דרכו ברגל מבית הכנסת לביתו.

כעת מחפשת המשטרה אחר חשוד אחר, גבר אפרו-אמריקני, שנצפה בשרשרת מעשי אנטישמיות בסמוך לבית הכנסת.

סרטון שצולם בטלפון סלולרי ושהגיע לידי משטרת הלנדייל ביץ', מראה את האיש רוכב על אופניים חשמליים לאורך השדרה בה שוכן בית חב"ד, בסביבות השעה 12.30 בצהרי יום שישי, ערב שבת.

החשוד פצח בסדרת קללות אנטישמיות ודברי הטרדה כלפי יהודי ששהה שם, שלפי אתרי חדשות מקומיים מכהן כרב במקום. בשלב מסויים טען כי הרב שלף מולו אקדח.

הוא עזב את האזור זמן קצר לאחר מכן על אופניו, אך שב חזר כעבור זמן מה וירק לעבר סמל חנוכייה שמוצבת בסמוך לבניין בית הכנסת, כנהוג.

לפי המשטרה, הוא לא עצר שם: "ככל הנראה, אם יהודיה צעירה שאספה את בתה מגן הילדים שמפעיל חב"ד, הייתה עדה לאיש השחור הזה כשהוא שופך ליד ביהכ"נ תכולת תיק גדול שהכיל צואת אדם", נמסר.

מרחה צואה על מזוזת בית כנסת בחולון - ונעצרה (ארכיון • צילום: מצלמות אבטחה)

אותה אם שהיתה כאמור עדה לאירוע, סיפרה כי בזמן שאספה את בתה, ערב שבת בסביבות השעה 15.30, ראתה לפתע "את האיש הזה עומד שם, בלי נעליים. הוא לבש טוניקה לבנה", תיארה.

לדבריה, כשהתחילה להתקרב אליו הוא הניח את התיק שבידיו והלך משם. "ניגשתי לראות מה יש בבד, וזה היה צואת אדם. כשהוא שם לב שאני עוקב אחריו, הוא התחיל לצעוק, 'יהודים [כאן באה קללה, י"נ], אתם לא אמורים לעשות את זה'".

על פי דיווח המשטרה, לאחר שהאיש גמר לרוקן את שק הצואה, העדים אמרו שהוא צעק, "יהודים צריכים למות!".

נציבת המשטרה של הולנדייל ביץ', אנבל לימה-טאוב, הסבירה כי אין זה מקרה שהאירועים הללו קרו ימים ספורים לאחר הסכסוך בן 11 הימים בין ישראל לחמאס.

"נראה כי בכל פעם שמתרחשת התקוממות, או מצב גלובלי או לאומי חריג, בני הקהילה היהודית האורתודוכסית שלנו שניתן לזהות את יהדותם בנקל הופכים להיות מטרה", אמרה.

לאחר שמתפלל נרגם בשבוע שעבר באבנים, הציעה לימה-טאוב להקים בעיר כוח משימה למאבק נגד פשעי שנאה.

"אנחנו תמיד נהיה כאן. אנחנו לעולם לא נלך, ואנחנו תמיד נהיה אמיצים עבור האנשים שמתו במשפחות שלנו לפני כן", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר