'אסון הרכבל' באיטליה

הרוגי האסון: עמית וטל בירן, בנם תום, ויצחק וברברה כהן

הותרו לפרסום שמותיהם של חמשת הישראלים שנהרגו ב'אסון הרכבל' באיטליה - כולם בני משפחה אחת; עמית בירן, רעייתו טל ובנם תום; וכן הסבא והסבתא של האם - יצחק וברברה כהן (אקטואליה)

משפחת בירן על רקע זירת האסון (צילום: מתוך פייסבוק, Eva Fernández)

הטיול הפך לאסון: משרד החוץ מפרסם הבוקר (שני) את שמות חמשת הישראלים שנהרגו ב'אסון הרכבל' בהרי האלפים באיטליה - כולם בני משפחה אחת, אסון שגבה את חייהם של 14 בני אדם.

זירת האסון באיטליה (צילום: Eva Fernández)

עמית בירן, בן 30, ורעייתו טל פלג-בירן, בת 26, התגוררו בפאביה שבצפון איטליה, נהרגו באסון יחד עם בנם תום, בן השנתיים. עמית, למד רפואה ועבד למחייתו כמאבטח בבית ספר יהודי בעיר.

בנם הגדול, איתן, בן ה-5, מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים המקומי, לצדו שוהה איה, אחותו של עמית. הלילה יטוסו אביה ואחיה לאיטליה.

בנוסף, נהרגו באסון יצחק כהן בן 81 וברברה כהן בת 71, סבה וסבתה של טל, שהתגוררו בישראל והגיעו לביקור משפחתי אצל הנכדה והנינים.

משפחת בירן (מתוך פייסבוק)

איה, אחותו של עמית, סיפרה לתקשורת המקומית כי גילתה על זה בהודעה מחברים. "לא ידעתי מה קרה, התקשרתי לאחי והוא לא ענה, באותור גע הבנתי שמשהו קרה", סיפרה, "רק אחרי שעתיים האישור הגיע", הוסיפה.

על האחיין איתן, סיפרה כי הבינו שהוא חי רק כאשר ראו שהשם שלו לא מופיע ברשימת ההרוגים. "פציעת ראש היא דבר מורכב, הרופאים לא יודעים כיצד זה יתפתח", אמרה וציינה שהיא ובעלה נשארים ליד איתן ומנהלים את כל העניינים הביורוקרטיים. "זה לא יהיה קל, ואני דואגת להורים שלי. זו טרגדיה ענקית", הוסיפה.

זירת האסון (צילום: Eva Fernández)

כפי שדווח אמש 14 בני אדם נהרגו באסון הרכבל בצפון איטליה, מתוך 15 נוסעים שהיו בקרון שקרס. אחד ההרוגים הוא אזרח איראני. הרכבל הסיע נוסעים מהעיירה סטרזה, שעל גדות אגם מאג'ורה - אל פסגת ההר מוטרונה.

לפי התקשורת המקומית, הכבל של הרכבל - נקרע, והקרון נפלה מגובה של כ-20 מטרים, התגלגל במורד ההר ונבלם באחד העצים. הקורבנות נמצאו בתוך הקרון ומחוצה לו.

ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, אמר כי מדובר ב"תאונה טרגית" והוסיף כי הוא "שולח מטעם הממשלה כולה תנחומים למשפחות הקורבנות. מחשבותינו נתונות במיוחד לילדים שנפצעו קשה ולמשפחותיהם".

ראש העיירה סטרזה, מרצ'לה סברינו, אמרה כי "אנחנו הרוסים מכאב".

שגרירות ישראל ברומא מסייעת בהעברת הגופות לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר