שב לאיים

יחיא סינוואר מתגרה בבני גנץ: "תחסל אותי – זו מתנה בשבילי"

מנהיג חמאס בעזה נאם בפומבי, חמישה ימים אחרי הפסקת האש, וטען שעבור ארגונו המבצע היה "חזרה גנרלית" • באשר לפרעות הערבים בארץ, אמר: "יש לנו בישראל 10,000 שהידים" (ביטחוני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
סנוואר בנאומו, הערב (צילום: רשתות חברתיות )

חמישה ימים לתום מבצע "שומר החומות", וחרף הבטחות הנהגת ישראל כי "חמאס הבין שהמשוואה שונתה", מנהיג הארגון ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נאם בשעה האחרונה (רביעי) בפומבי נאום מתריס נגד ישראל, ובעיקר נגד הנאום של שר הביטחון בני גנץ.

בפתח דבריו טען סינוואר, שבעבר ריצה עונש מאסר ארוך שנים בישראל, כי מבחינת ארגונו הוא כלל לא רצה להיגרר למערכה צבאית רחבה: "עבורנו זו הייתה חזרה גנרלית בלבד. נתניהו וגנץ לקחו את הרצון שלנו 'להעביר מסר' בלבד, והפכו אותו למבצע. האמינו לי, רק רצינו לומר: די לשחק באש. אני רוצה להזהיר את האויב: אל-אקצא וירושלים הם קו אדום. אם אתם רוצים להישאר קיימים עוד זמן - התרחקו מאל-אקצא וירושלים".

במהלך ימי הלחימה נורו מספר רקטות אל הצפון מלבנון, ובמערכת הביטחון חששו ממלחמה בשתי חזיתות. ברקע זה, סינוואר התגאה על כך שהצליח לגרור, חלקית, את לבנון להסלמה: "לאורך הלחימה היינו בקשר עם אחינו בלבנון בתיאום גבוה, ואנו מודים לחזבאללה. זה היה מסר ששלחנו לאויב שזו לא מערכה אמיתית, ואם כן תהיה כזו - ההתנגדות תכנס בכל הזירה".

סינוואר טען כי התפארות מערכת הביטחון בהצלחת תקיפת "המטרו של חמאס” ותרגיל ההונאה של הכניסה הקרקעית חוטאת לאמת, וכי בחמאס ידעו על המהלך – ולא נפלו בתרמית הישראלית: "הורינו לכוחותינו שלא לרדת למנהרות, ולמי שהיה שם לצאת. זו הייתה התוכנית הגדולה של ישראל ושל כוכבי לקבל תמונת ניצחון, אבל היא נחלה כישלון גדול", התריס סנוואר. "יש לנו 500 ק"מ של מנהרות, מתוכם נהרסו 100 ק"מ. תוך מספר ימים נתקן הכל".

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סנוואר (רשתות חברתיות )

מנהיג חמאס בעזה, שבכל ימי מבצע "שומר החומות" התחבא בבונקר מחשש לחייו, טען שאינו מפחד מכך שחיל האוויר יצליח לחסלו: "המתנה הכי גדולה שהם (צה"ל) יכולים לתת לי זה לחסל אותי. אני מעדיף למות ממטוס קרב ולא מקורונה, שבץ או התקף לב. מציע לגנץ ללמוד ממוחמד דף ומהדובר שלנו: אם אתה מאיים, תעשה. אתם רוצים תמונת ניצחון? בבקשה - יקח לי כמעט שעה להגיע הביתה, אתם יכולים להטעין מטוס ולפגוע בי".

אכן, בתום נאומו, עמד סנוואר בדבריו - וצעד רגלית ברחובות עזה, בדרכו לביתו.

סנוואר צועד (רשתות חברתיות )

סנוואר התייחס גם לפרעות האלימות של ערביי ישראל בערים המעורבות כגון לוד ועכו, ושיבח את פועלם של הצעירים הערבים שהשתתפו במעשי האלימות וניסיונות הרצח השונים: "שנים של ניסיונות לעשות 'ישראליזציה' ולקיים דו-קיום - נפלו בבת אחת ולנצח. אני בטוח שיש לנו בתוך ישראל לפחות 10,000 שהידים שכל אחד מהם יקח סכין לדקור בו, רכב לדרוס בו, בקבוק תבערה להבעיר בו את לבבותיכם או גלון בנזין לשרוף בו יערות - אם יפגעו באל-אקצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר