"מעוותים מציאות"

שר החוץ זימן את שגריר צרפת לשיחת נזיפה

בעקבות הדברים החמורים של שר החוץ הצרפתי נגד מדינת ישראל ולאחר הנזיפה הפומבית והחריגה של נתניהו. שר החוץ אשכנזי, שימן את השגריר הצרפתי לשיחת נזיפה (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גבי אשכנזי. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר ששר החוץ בצרפת, ז'אן-איב לה דריאן, אמר הבוע בריאיון בטלוויזיה כי "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד". שר החוץ גבי אשכנזי זימן היום (חמישי) ללשכתו במשרד החוץ לשיחת נזיפה את שגריר צרפת בישראל.

שר החוץ אשכנזי הבהיר לשגריר הצרפתי כי דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף.

"ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית", אמר אשכנזי לשגריר.

שר החוץ אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם.

שר החוץ אשכנזי אמר לאחר שיחת הנזיפה: "דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות. ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק ואני מוחה בתוקף על כל ניסיון לערער על עובדה זו ועל יסודותיה של מדינת ישראל".

"צרפת התעלמה באופן מופגן מכל צעדי המנע שעשתה ישראל למניעת ההידרדרות ודבריו של שר החוץ נותנים, הלכה למעשה, פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור, בראשם ארגון הטרור חמאס".

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', ראש הממשלה נתניהו חרג מהמדיניות הרגילה, בה הנזיפות נעשות בחדרי חדרים, ותקף פומבית, בטקס לזכר חללי אלטלנה את צרפת: "אני מבקש להביע מחאה חריפה על דברי שר החוץ של צרפת. טענתו מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם".

"מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה - וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה", תקף ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר