אוקראינה

אנטישמי: נאסר על החסידים להיכנס ל'קרטינג'

קבוצה של 30 בחורים שהגיעו לעיר ויניצה, נתקלו באפלייה כנגדם ממתחם ספורט - בטענה שהם אינם דוברי אוקראינית • רב העיירה התנדב לשמש כמתרגם אך סורב ללא נימוק (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המשטרה, בהגיעה למקום (צילום: איחוד הקהילות היהודיות של אוקראינה)

קבוצה של כשלושים בחורי ישיבה חסידיים שהגיעו לעיר ויניצה שבאוקראינה, נתקלו אתמול (ראשון) באפלייה כנגדם ממתחם ספורט. תלונה הוגשה במשטרה.

מדובר בעשרות תלמידים מישראל ומארצות הברית, שהגיעו עם חבריהם לספסל הלימודים למזרח אירופה לצורך טיול קברי צדיקים. אתמול, בעיר ויניצה, הגיעו הבחורים להתרענן בפעילות 'קרטינג' במתחם הספורט המקומי 'GT קרטינג קלאב' אך כניסתם נדחתה.

לפי דיווח של איחוד הקהילות היהודיות של אוקראינה, עשרות הבחורים שמעו ממנהלי המקום טענה כי מאחר והם אינם דוברי אוקראינית לא ניתן יהיה להסביר להם את הוראות הבטיחות.

כאשר נשמעה הטענה הזו, נקרא אל המקום רב העיר ושליח חב"ד הרב שאול הורוביץ, השולט בשפה האוקראינית - והתנדב לשמש כמתרגם על מנת שהצעירים יוכלו להיכנס אל המתחם - אך ללא הועיל. המנהלים סירבו להצעה ללא נימוק ברור.

יודגש כי אין כל חוק האוסר על מי שאינם דוברי אוקראינית לעסוק בפעילות ספורט שכזו. במקביל, אין כל הנחייה של העסק עצמו שמונעת ממתרגם לסייע לתושבי חוץ בפעילות כזו.

הרב הורוביץ פנה למשטרת ויניצה והגיש תלונה בשל עבירה על סעיף 161 לחוק הפלילי של אוקראינה (הפרת שוויון האזרחים בשל גזע, לאום, אמונה דתית).

איחוד הקהילות מוסיף כי כאשר שוטרים הגיעו למקום גם לא הוצג בפניהם אישור עסק. החקירה בעיצומה.

יצויין שמפעם לפעם נתקלים יהודים המבקרים באוקראינה באנטישמיות מצד בתי עסק. לפני כשנה דווח באומן על חנות שתלתה שלט "אין שירות לחסידים". עם זאת, פרסמנו בשבוע שעבר ראיון שהעניק נשיא אוקראינה היהודי, ולדימיר זלנסקי, בו טען כי "באוקראינה אין אנטישמיות. פרובוקציות אפשר למצוא בכל מקום".

ארכיון: כשה'פורשה' ביצע מסלול קרטינג (צילום: Porche)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר