ג'וקים ותולעים

הרבנות: "הסרנו כשרות מהמאפיה הוותיקה בירושלים"

מאפיית חבה ניצבת בכניסה לשוק מחנה יהודה במשך שנים רבות, הרבנות החליטה להסיר את הכשרות מהמאפייה, לאחר שבביקורת נמצאו בחומרי הגלם תולעים וג'וקים (חדשות בארץ)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

המועצה הדתית בירושלים, הודיעה כי החליטה להסיר את תעודת הכשרות ממאפיית חבה הירושלמית, בשל ליקויים כשרותיים חמורים שגילו במקום.

במכתב הרבנות נאמר: "בביקורת שנערכה בתאריך ה-21 למאי התגלו ליקויים חמורים של כשרות, על ידי משגיחי כשרות מטעם המועצה הדתית".

הרבנות פירטה את הליקויים: "בחלק המשמש ליצור המאפים, המשווקים לשאר הסניפים, עובדים מי שאינם יהודים, כאשר נר התמיד בחנורים אינו פועל. דבר זה מהווה הפרה חמורה של נהלי הכשרות, במיוחד שבית העסק מחזיק בתעודת כשרות מהדרין".

"בחומרי הגלם, כגן: קמח, סוכר, גרעינים למיניהם וכיוצ"ב, נמצאו תולעים וג'וקים, כך גם בבלילות הגבינה שנמצאה במיקסר נמצאר כמות לא מבוטלת של תולעים חיים, מצב הניקיון של המכונות ושטחי העבודה מתחת לכל ביקורת. כל חומרי הגלם, כגון: משפרי אפיה, שומשום, פרג וכיוצ"ב, מפוזרים ואינם מאוחסנים בצורה מסודרת, כנדרש במקום המיועד ובטמפרטורה הראויה כדי לשמור על המוצרים שלא יתלעו".

עוד כתבו ברבנות: "במקום נמצא אי הבחנה באמצעות מדבקות חלבי/פרווה על העוגות פסים, כלים המשמשים לפרווה ולחלבי לא מסומנים כנדרש".

לדברי הרבנות: "משגיח הכשרות, המועסק על ידיכם, אינו מקבל את שכרו במהלך 3 חודשים אחרונים לכן ספק אם הוא נוכח בבית העסק, אין קלסר קבלות המתעד מהיכן נקנו חומרי גלם. לאור האמור לעיל ולאחר שנמצאו מחדלים כשרותיים חמורים, אשר רק חלקם פורט לעיל, המהווים הפרה בוטה של נהלי כשרות ונהלי תברואה, דבר המהווה מכשול לציבור הלקוחות הסומכים על תעודת כשרות של הרבנות".

"לכן", מודיעים ברבנות, "לא נותר בידינו אלא להסיר את תעודת הכשרות לאלתר מיד עם קבלת מכתב זה, עליך להעביר את תעודת הכשרות לנציג מטעם רבנות ירושלים, לא נוכל לחדש לשאר הסניפים בבעלותכם הנקראים בשם זהה את תעודת הכשרות מחשש להטעיית ציבור הצרכנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר