החרדים במתקפה חסרת תקדים

'נפתלי בנט - שם רשעים ירקב; תוריד את הכיפה שלך' • צפו

לקראת השבעת הממשלה החדשה, התכנסו יהדות התורה וש"ס לישיבה חריגה, כדי להיערך לתכניות האנטי-חרדיות, כפי שנכתבו בהסכמים הקואליציוניים. צפו במתקפה האישית על רה"מ המיועד (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בסיון תשפ"א | 08.06.21
(צילום: ערוץ כנסת. תמונות: חיים גולדברג)

בשעה זו (שלישי) מתכנסים 16 חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה, באופן חריג, לישיבת סיעה מאוחדת, לקראת השבעת ממשלת השמאל-מרכז, המתוכננת ליום ראשון הקרוב.

ראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי ומשה גפני, שבקרוב צפויים להיפרד מתפקידיהם הבכירים במשרד הפנים ובוועדת הכספים, נשאו בפתח הישיבה דברים תקיפים נגד הממשלה, שכוונותיה האנטי-חרדיות נחשפו אמש.

יו"ר תנועת ש"ס פתח את סבב ההצהרות, ואמר: "לאחר שפורסמו חלק מההסכמים, החלטנו לקיים את הישיבה המשותפת, כדי לדעת איך להתמודד מול הסכנות הגדולות".

"לפני 73 שנים, כשקמה המדינה", חזר השר דרעי להיסטוריה, "גם בן גוריון הבין שכדי לקיים חברה משותפת, חייבים לסכם על סטטוס קוו, לפיו יחיו חרדים וחילונים, כדי לשמור על זהות המדינה. תמיד היו מאבקים, אבל כולם הקפידו לשמור על סטטוס קוו".

"לאחר חשיפת ההסכמים, מתברר שנפל דבר בישראל", הוסיף דרעי: "המדינה היהודית בסכנה, מדובר בעקירת הדת. בחסות חובשי כיפה, הם הולכים להגשים את חלומם רב השנים של מרצ, העבודה, הרפורמים וליברמן".

לדבריו, "המדינה, בראשות בנט, הולכת להרוס ולהחריב את כל מה ששמרנו שנים - זהות המדינה היהודית. הממשלה הזו תחריב את השבת, הכשרות, הרבנות והגיור, ונצטרך לחזור לספרי יוחסין".

"אני רוצה לומר עוד משפט אחד", הוסיף דרעי. "ידעתי על ההסכמים האלה ימים לא מעטים, גילו לי את זה בסוד. אבל אפילו אני הזדעזעתי כשראיתי את זה בגלוי. אני שומע את התדרוכים 'אל תדאגו, נשמור עליכם'... על מי נסמוך? על מי שב-2013 רמסו כל דבר שקשור לעולם החרדי? עכשיו נסמוך? אז הייתם עם הליכוד, היום אתם הולכים להקים ממשלה עם מרצ והעבודה! נסמוך על מי שהולך לתת גיורים לרבנים שלא רוצה להזכיר את שמותיהם? לכן חברים, יש מצווה לא להיות תמים. כשיורקים עליך אל תגיד שזה גשם. ויורקים עלינו!".

אחריו, עלה יו"ר יהדות התורה, ח"כ גפני לדבר, והחל לתקוף: "נבלה נעשה בישראל, הרבה שנים אני בכנסת, ואני לא זוכר כזה מסמך של התרסה נגד שמיים. התרסה שאין לנו חס וחלילה חלק באלוקי ישראל. לא זוכר נייר כזה".

"נפתלי בנט - שם רשעים ירקב", צווח גפני, "האיש שטוען שחובש כיפה. העיקר שהוא יוכל למנות רבנים. הוא מחכה שיבואו אליו כל אלה עם הכיפות סרוגות כדי להיות ראש מועצה דתית, רב ראשי או רב שכונה. לא ניתן לו. תהיה מלחמה! לא יהיה שום דבר שהוא יוכל לעשות, הרשע הזה. השותף להסכמים האלה".

בשלב זה קרא גפני למצביעים של ימינה: "תחרימו את האנשים האלו, שלא יהיה לכם חלק ונחלה איתם. להוציא אותם מכלל ישראל בעניין הזה".

"תעופו לנו מהעיניים", זעק גפני, בבקשה גם מהעיתונאים החרדים: "אל תתנו לחברי הקואליציה הזאת שום דריסת רגל".

השר יעקב ליצמן אמר: "מה שאנו רואים לנגד עינינו, זו ממשלת שמאל קיצונית שאיבדה דרך, איבדה ערכים ואיבדה מצפון. כל הצביון היהודי במדינה, בסכנה. מסורת ישראל, ערכי הדת ועיקרי היהדות, מושלכים לפח רח"ל. גיור, בני ישיבות, עולם התורה, שבת קודש, הכותל, הכרה ברפורמים - הכל כאן נפרץ ועובר לידיהם של שונאי הדת ליברמן, בנט ולפיד.

"חז"ל אומרים, כיון שעבר אדם עבירה ושנה בה, נעשית לו כהיתר", ציטט ליצמן, והסביר: "פעם ראשונה, כשבנט עשה ברית אחרים עם לפיד, הוא אמר טעיתי וזה לא יקרה שוב. האמנו לו. היום אנו כבר רואים איזה ערך יש להבטחות ולאמירות שלו. לא רק שלא מאמינים לו יותר, אלא אנו מבינים שגם בפעם קודמת זה היה מתוכנן ולא טעות".

השר הוסיף: "חברים, אל תאמינו לימינה שכותבים שיישאר הסטטוס קוו בדת ומדינה. אף אחד לא מאמין להבטחות שלכם. גם הבטחתם שלא לשבת עם לפיד, ולא לעבור לשמאל ובגדתם".

"נוכח ההסכמים הקואליציוניים, הכוללים פגיעה בכל הקדוש והיקר לנו, אני כאן אומר לנפתלי בנט: אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד", סיים ליצמן את המתקפה האישית הקשה.

בתום ישיבת הסיעה המשותפת, פורסמה הודעה לתקשורת על ההחלטות שהתקבלו, בה נכתב בין היתר: "הסיעות קראו בתדהמה את ההסכמים הקואליציוניים שפורסמו, לפיהם, הממשלה המתגבשת תפרום כל סממן יהודי".

"זכותנו על ארץ ישראל היא מכח התורה. ההתפרקות מן השבת, מעמד בני הישיבות, טהרת היחוס, גיור, כשרות, עולם התורה, החינוך הטהור, מהווה סכנה רוחנית וגשמית ליושבי ארץ הקודש".

"הסיעות תפעלנה במשותף בכל הדרכים העומדות לרשותן, בפרסום בארץ ובעולם, להתריע מפני הסכנה, ותאבקנה משותף בכל דרך פרלמנטרית וחוץ פרלמנטרית, לבל יצליחו במזימתם לממש את יעדי ממשלת השמאל החילונית!".

"התפילה לבורא עולם, לבל ייצאו מחשבותיהם ורצונם לפועל, ואנו קוראים לכל מי שיש בידיו השפעה, למנוע חילול השם זה, או שיש לו השפעה על חברי הכנסת המתכוננים להיות שותפים לממשלת זדון זו, לבוא לעזרת השם בגיבורים".

נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתגובה למתקפות הבוטות של גפני וליצמן, פרסם ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, את ההודעה הבאה: "הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן. אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות".

"רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים, ולא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. הייתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר".

בנט הוסיף: "חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות. כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה. לאזרחי המדינה החרדים אני אומר, שוב: אין לכם מה לדאוג. להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".

"אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה", חתם רה"מ המיועד.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר