"התגעגענו לראותכם"

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא לגר"ש אלתר: "יש לכם זכות"

לאחר שהאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא התעניין היכן שוהה ראש הישיבה, מיהר הגר"ש אלתר להקדימו והגיע למעונו שבנהריה, לפגישה ממושכת • "כיכר השבת" עם כל הפרטים בפרסום ראשון (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי דוד עם הגר"ש אלתר (צילום: נהוראי אמסלם)

בשעה האחרונה (חמישי) הגיע ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר לביקור במעונו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה, כשהוא מלווה במנהל הסמינר הישן הרב ישראל לוין.

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא והגר"ש אלתר שוחחו בדברי תורה ואודות הקשר ההיסטורי האדוק בין אדמו"רי בית גור לאדמו"רי משפחת אבוחצירא.

ל'כיכר השבת' נודע כי הביקור התקיים לאחר שהאדמו"ר רבי דוד שמע שהגר"ש אלתר נמצא באזור הצפון, והתעניין היכן הוא נמצא ולמשך כמה זמן. כששמע זאת הגר"ש אלתר, מיהר בעצמו לביתו של רבי דוד בנהריה.

מקורביו של ראש הישיבה נזכרו היום כי במהלך שהותו של אביו, האדמו"ר ה'פני מנחם' בחיפה, ביקש לבקר את רבי דוד בנהריה. כששמע זאת רבי דוד, השיב למקורבי ה'פני מנחם' שהרבי יכול להגיע בעוד כשעתיים. שעה לאחר מכן הופיע בעצמו בחיפה, כדי לא להטריח את ה'פני מנחם' אליו. "כעת", הם אומרים, "בנו של ה'פני מנחם' משיב לו על טרחתו בחזרה, וממהר להגיע אליו".

האדמו"ר רבי דוד עם הגר"ש אלתר (צילום: נהוראי אמסלם)

כאמור, הביקור התקיים לפני שעה קלה, והוא נמשך זמן רב. האדמו"ר שיבח את מסירות נפשו של ראש הישיבה לתורה ולחינוך ואמר: "אתם מקדשים שם שמיים, יש לכם זכות גדולה, בוודאי זכות אבות עומדת לכם. השם של הרבי הוא ראשי תיבות 'ואתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום', שמענו על הקשיים שאתם עוברים, ואנחנו מתפללים עליכם".

רבי דוד סיפר: "כאשר שלח אותנו מו"ר אבינו לנהריה, התאוננתי בפניו שאין שם קדושה. אמר לי מו"ר אבי לבדוק אם יש צדיק אחד בעיר, או שהיה שם בעבר. אחרי בדיקה גילינו שאת תפילת המנחה הראשונה של רבי אהרן מבעלזא זכותו תגן עלינו הוא התפלל כאן בנהריה והכניס בה קדושה עד היום".

בשלב מסוים קם האדמו"ר ועבר עם ראש הישיבה ליחידות בחדר אחר. הם נותרו לבדם לשיחה ארוכה שתוכנה לא ידוע. כשיצאו, אחז ראש הישיבה בהקדמתו של האדמו"ר רבי דוד לכתבי האר"י שהוציא לאור בימים אלו, ואשר ראש הישיבה עסק בלימודם בימים האחרונים.

לפני שנפרדו ליווה אותו רבי דוד עד מחוץ לביתו והפטיר: "התגעגענו לראותכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר