דרמה ברגע האחרון

ח"כים ברע"מ הפגינו שרירים; בליכוד תקפו

הח"כים אל-ח'רומי וגנאים שקלו לא לתמוך בהשבעת הממשלה, אחרי ששוטרים הגיעו לאיים בהרס מבנים בדואים בנגב, ובליכוד תקפו: 'המשותפת', התומכת במחבלים, תיחלץ להציל את בנט (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בתמוז תשפ"א | 13.06.21
אל-ח'רומי וגנאים (צילום: מתוך wikimedia)

פחות מחמש שעות לפתיחת טקס ההשבעה, של הממשלה שתחליף את בנימין נתניהו, וכשהכל תלוי בקול אחד, כל חבר כנסת יוצר דרמה פוליטית גדולה; הפעם היה מדובר בשניים: סעיד אל-ח'רומי ומאזן גנאים, מסיעת רע"מ, שאיימו להימנע הערב בהצבעה על הקמת הממשלה.

הרקע לכך היה ההבנה של השניים כי ההסכמים שחתם יאיר לפיד עם מנסור עבאס, כולל הקפאת הריסת בתים בנגב, מורכבים עד בלתי אפשריים ליישום ממשי, כך שההישג הפוליטי אותו הוא הציג ייהפך לחסר משמעות.

השיא הגיע, כשלאחד ממוקדי הכוח של אל-ח'רומי, הישוב הבלתי חוקי ביר הדאג', הגיעו היום שוטרים ואנשי סיירת ירוקה, בסיור לקראת הריסה.

על פי הדיווחים, את הלחץ הפעילו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, שהפצירו באוזני חברי הכנסת של רע"מ כי הממשלה הזו לא תקיים את הבטחותיה לציבור הערבי.

בנט לנתניהו: "שחרר!". ארכיון (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי)

לבסוף הוכרע הכף בנושא - רע"מ הודיעה על תמיכה פה אחד בממשלה - ובינתיים בליכוד האשימו את יו"ר ימינה, ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, כי הוא מכין חלופה לרע"מ: הימנעות של חברי הרשימה המשותפת, שתוביל באופן כמעט ודאי לרוב בהצבעה.

"לראשונה בתולדות המדינה, וכדי להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים", אמרו בליכוד בתגובה לדרמה האחרונה, "בנט מקים את ממשלת ההונאה שלו בהימנעות הרשימה המשותפת שתומכת במחבלים ומתנגדת להיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. אין גבול לבושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר