הותר לפרסום

נעצרו הערבים שביצעו את הלינץ' בחייל ביפו

שישה ערבים תושבי יפו נעצרו, כך הותר כעת לפרסום, בחשד שהם אלו שביצעו את הלינץ' האכזרי בחייל ליאון שרנין. אחד מהם אף תיעד את המעשה, ונשמע אומר: "הנה הוא גמור" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות 'חדשות 12')

שב"כ ומשטרת ישראל מתירים היום (שני) לפרסם, כי הסתיימה בהצלחה חקירת האירוע הקשה במהלך הפרעות בחודש שעבר, במסגרתן בוצע לינץ' אכזרי בחייל צה"ל שחלף ברחובות תל אביב-יפו כשהוא לובש מדים.

החשודים, שנעצרו אחרי חקירה מאומצת שלוותה באמצעים טכנולוגיים, הם שישה ערבים תושבי יפו, וכעת יוגש נגדם כתב אישום חמור, לצד בקשה למעצר עד תום ההליכים.

החייל, ליאון שרנין, אושפז אז במצב קשה בבית החולים איכילוב, אך בינתיים התאושש ונמצא בהליכי שיקום . בריאיון ל'חדשות 12' הוא תיאר: "נסעתי לבקר את סבא שלי, וכשירדתי מהאוטובוס רוססתי פתאום בגז פלפל, ומיד הגיעו אנשים והתחילו לדפוק לי מכות - עד שהתעלפתי".

וכך נכתב בכתב האישום, שהגישה היום הפרקליטות נגד נור יוסף (29), מוחמד עיאש (23), עלי מצרי (20), רע'ב מחאמיד (26), לורנס מחאמיד (24) ולוטפי וחש (27): "הנאשמים שהו ברחוב שדרות ירושלים, במסגרת התקהלות מאורגנת שמטרתה הייתה לפגוע בעוברים ושבים ממוצא יהודי ולגרום נזק לבתי עסק המצויים בבעלות יהודים. במסגרת ההתארגנות, שלח עיאש הודעות בקבוצת וואטסאת, ובהן קריאה לעשיית מעשי טרור".

"בסמוך לכך, צעד החייל כשהוא לובש מכנסיים צבאיים וחולצת טי שרט שחורה ונועל נעליים צבאיות. מצרי, שהיה אותה עת רכוב על אופנוע, התקרב לחייל, אחז בו וריסס אותו בגז מדמיע, ואילו חלק מהנאשמים ואחרים, תקפו את החייל על ידי כך שהתיזו על פניו גז מדמיע ובעטו בחלקי גופו".

חלק מרגעי הלינץ'

לפי כתב האישום, "במקביל, יוסף, ששהה מן העבר השני של הרחוב, הבחין בתקיפת החייל, רץ לעברו כשבידו לבנה והטיח אותה בחוזקה בראשו של החייל, בכוונה לגרום למותו. בעקבות פגיעת הלבנה, התמוטט החייל ונפל ארצה. אף לאחר שהתמוטט, הם המשיכו לתקוף את החייל ולבעוט בו. וחש, שעבר במקום והבחין בתקיפה, קרב אל החייל כשהוא רוכב על גבי קטנוע, ובעט ברגלו תוך כדי הנסיעה, וזאת ממניע גזעני".

"הנאשמים חדלו ממעשיהם, רק לאחר שאזרחים אשר נכחו בקרבת מקום נחלצו לעזרתו של החייל והזעיקו כוחות הצלה", מתארת פרקליטות מחוז תל אביב, "ולאחר האירוע, עת שכב המתלונן על גבו, חבול בראשו ושותת דם, תיעד אותו עיאש בסרטון, אותו הפיץ, כשהוא נשמע אומר ברקע: הוא גמור, הנה הוא לאחר שקיבל מכות והוא גמור, לא יכול לזוז".

בנוסף, תיעד עיאש את פינוי החייל על ידי ניידת טיפול נמרץ בסרטון נוסף, בעודו נשמע אומר ברקע: "הנה הוא ... העמיסו אותו". בנוסף, יומיים לאחר האירוע, שלח עיאש בוואטספ דברי שבח לגדודי עז א-דין אל קאסם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

יצוין, כי לחייל נגרמה חבלת ראש קשה, ובכלל זה שבר דחוס בגולגולת, הוא הובהל לבית החולים שם נזקק לניתוח בראשו, כאשר במהלך הניתוח תוך כדי הרמת חלקי השבר, אירע דימום מאסיבי מכיוון שני עורקים. כן נגרמו לחייל, ליאון שרנין, חבלות גופניות, אך לאחרונה התבטא ב'חדשות 12': "ברוך השם אני כבר עומד על הרגליים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר