פרסום ראשון

נעצר חשוד בגניבת והצתת זרי ודגלי החללים

המשטרה הצליחה להניח את ידה על אדם שהיה מבוקש זמן רב לחקירה, בחשד לשורת עבירות, שבמרכזן: גניבת הזרים מקברי החללים, וההצתה שלהם ביום הזיכרון האחרון (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הצתת הדגלונים והזרים (צילום: ישראל קרויס)

פרסום ראשון: המשטרה עצרה אדם החשוד בשורת עבירות, בהן גניבת הדגלונים הזרים והנרות מקברי חללים, וההצתה שלהם בשכונת מאה שערים, ביום הזיכרון האחרון. לפני זמן קצר (שני) אף הוארך מעצרו.

אירוע זה שפגע במשחות שכולות, הסעיר כזכור את המדינה, והוביל לגינויים מכל כיוון, בהם של הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש הממשלה נתניהו והח"כים החרדים.

בדיון שנערך בעניינו של החשוד במעשה, בבית משפט השלום בירושלים, טענה נציגת המשטרה, רס"מ שרה חדאד: "המשיב נעצר, כאשר השתתף בהתפרעות במתחם בניה, עם מספר מעורבים אחרים. הוא סירב למעצר, והתנגד לו".

"אני מפנה את כבוד השופט לפעולות שהיחידה החוקרת ביצעה בעבר כדי לאתר את המשיב; ניסיונות שעלו בתוהו, כיוון שהוא ניסה להיעלם", אמרה השוטרת, והוסיפה: "אבקש להציג גם את עברו הפלילי של המשיב, כאשר ניתן לראות כי הוא 'על תנאי', על השתתפות בהתפרעות".

מהפרטים שתוארו בבית המשפט עלה, כי בחקירתו העצור שמר באופן גורף על זכות השתיקה, הוריד את הראש על השולחן ולא התייחס לחוקר - כפי שנהג אף מול השופט - "צורה שלא מכבדת לא אותו ולא את מעמד החקירה", אמרה רס"מ חדאד.

"חלק בלתי מבוטל מפעולות החקירה הן בנות שיבוש. כמו כן, עילת המסוכנות נלמדת ממעשיו של המשיב והתנהגותו הוונדליסטית, בעת תפיסתו בהתפרעות והפרעה לסדר הציבורי, תוך שהוא יודע שהוא דרוש לחקירה", סיימה נציגת המשטרה לשכנע את בית המשפט בדבר נחיצות הארכת המעצר.

מנגד, עו"ד רועי פוליטי, המייצג את החשוד, אמר: "לא מיוחסת למרשי פעולת טרייה ברמת הארגון, אז גם מסוכנות אין כאן ברמה המספיקה למעצר. בנוסף, פעולות החקירה שמוצעות על האירועים במורדות גילה, בעקבות מחלוקת על מי קבור איפה (טענות ל'חיטוטי שכבי'. ח.ג.), נעצרו שישה אנשים, בהם המשיב, וכולם שוחררו לאחר חקירה".

"למעשה, הסיבה היחידה להשאירו במעצר", טען הסניגור, "היא זה שלא מוצאים אותו - חשש שניתן להפגה על ידי תנאי שחרור שיוציאו לו את החשק מאי-התייצבות. אני מבין שמישהו פה נעלב שהוא לא מכבד את החקירה, אבל אין תכלית למעצר".

בתום שמיעת הצדדים, התקבלה כאמור עמדת המשטרה, והשופט אלעד לנג הכריע על הארכת מעצר בארבעה ימים, לעצור - החשוד בשורה חסרת תקדים של עבירות, בהן: סיכון אדם בנתיב תחבורה, הצתה, קשירת קשר לעשות פשע, איסור הלבנת הון, פגיעה בפרטיות, פריצה לבנין, היזק לרכוש ולקווי תשתית, פגיעה בכבוד דגל המדינה, שיבוש מהלכי משפט, הפרע לשוטר במילוי תפקידו, גניבה, הסגת גבול, תקיפה ועבירות מס הכנסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר