צה"ל פרס סוללות 'כיפת ברזל'

בחמאס מאיימים: מצעד הדגלים, 'כמו נפץ למערכה חדשה'

"מצעד הדגלים יתקיים, ירושלים היא בירתנו הנצחית!", אמר השר לבט"פ החדש, איש מפלגת העבודה - וחמאס הגיב באיום לפתיחת "מערכה חדשה" • בעקבות כך, צה"ל ביצע מספר צעדי כוננות (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מצעד הדגלים. ארכיון (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

כוננות במערכת הביטחון, בעקבות איומים של ארגוני הטרור ברצועה לחדש את הלחימה אם 'מצעד הדגלים' בעיר העתיקה בירושלים ייערך מחר כמתוכנן.

השר לביטחון פנים החדש, ‏עומר בר לב, הפתיע היום (שני) בעמדתו, כי אין לבטל את קיום מצעד הדגלים המתוכנן למחר סמוך לעיר העתיקה בירושלים. בהתייחסות ראשונה למצעד, אמר בר לב, איש מפלגת העבודה, כי "מצעד הדגלים יתקיים. ירושלים היא בירתנו הנצחית!".

להצהרתו זו מיהרו להגיב אנשי החמאס, שבהודעה רשמית מסרו: "לא נאמר דבר, מלבד שעליכם לקחת בחשבון את הלקח של הסבב האחרון. זה יהיה כמו נפץ, למערכה חדשה להגנה על אל-קודס ואל-אקצא".

גם ארגון הפתח, של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, קרא לציבור הפלסטיני להגיע מחר לירושלים, במטרה להתעמת עם מצעד הדגלים, והטיל את האחריות ל"פיצוץ המצב באל-קודס", על ממשלת ישראל החדשה.

בעקבות כך נערך ‏צה"ל לאפשרות של חידוש שיגורי הרקטות לישראל, שר הביטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברצועת עזה וסוללות כיפות ברזל נפרסו במספר אזורים.

ובזירה הפוליטית: מפלגת 'הרשימה המשותפת' פנתה, כאמור, לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר לביטחון פנים עומר בר לב, בדרישה לביטול מיידי של מצעד הדגלים המתוכנן.

הסרטון שהפיץ יו"ר 'המשותפת', מסיום המצעד המצומצם האחרון (צילום: מתוך טוויטר)

"בחודש שעבר היינו כולנו עדים לעלייה במתיחות בירושלים, שהובילה לשפיכת דמים נוראה ולתבערה אזורית מסוכנת. כעת, ישנו ניסיון להצית את התבערה הזו בשנית. אנו מזהירים ומתריעים מראש, כי אירוע זה עלול בסבירות גבוהה ביותר להבעיר את השטח מחדש, ולהוביל לאלימות ולהסלמה מסוכנות", כתבו חברי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר