מביכים את 'ימינה'

החרדים והימין בחוק משותף: למנוע הגירה ערבית לישראל

סיעות האופוזיציה, הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק יסוד, שנועדה לבלום הגירה של זרים לישראל • הרצון: להביך את ימינה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
פלסטינים במעבר גבול. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברי כנסת מכל המפלגות המרכיבות את האופוזיציה, הגישו הערב (חמישי) הצעת חוק-יסוד חדשה, שמטרתה להסדיר את מדיניות ההגירה הישראלית, ו...כמובן: להביך את 'ימינה' ו'תקווה חדשה', סיעות הימין בקואליציה.

על הצעת החוק, אותה מוביל ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), חתומים יו"ר מפלגתו בצלאל סמוטריץ', אמיר אוחנה (ליכוד), עמיחי שיקלי (ימינה), אוריאל בוסו וינון אזולאי (ש"ס) ויצחק פינדרוס (יהדות התורה).

בהודעה משותפת שהוציאו הסיעות, המגדירות עצמן 'המחנה הלאומי', נכתב תחילה: כזכור, שרת הפנים איילת שקד התחייבה לקדם את חוק היסוד הזה, במקום הארכות חוזרות ונשנות של הוראת השעה של חוק הכניסה לישראל, שנשחק שוב ושוב על ידי בג"ץ והערכאות הנמוכות.

לפי ח"כי הימין, הצעת החוק המדוברת תקבע לראשונה, בחקיקת יסוד, את הקווים הכלליים בנוגע לכניסה לישראל: למי יהיו נתונות הסמכויות לאסור כניסה לישראל, האופן בו ניתן יהיה לאסור זאת והדרך בה יהיה אפשר לשלול את אזרחותו של תושב ישראל או אזרח ישראלי.

בין סעיפי הצעת חוק היסוד המוצע, נקבע כי אין זכאות לקבלת מעמד תושבות ארעית, תושבות קבע או אזרחות בישראל, אלא מכח חוק; ששר הפנים יקבע בתקנות, באישור ועדת הפנים, את הכללים לכניסה לישראל; שאדם שאיננו אזרח או תושב ישראל לא יוכל לפנות לערכאות על מנת לקבל אישור כניסה לישראל; שמדינת ישראל תרחיק מישראל את מי שנכנס למדינה או שוהה בה בניגוד לחוק; ושהמדינה תעודד עזיבה של שוהים בלתי חוקיים, גם אם מסיבות שונות אין יכולת להרחיק אותם.

עוד מוצע, כי "מדינת ישראל מוסמכת לקבוע כי כספים, מכל מקור שהוא, המגיעים לשוהה בלתי חוקי, יוחזקו, כולם או מקצתם, בנאמנות על ידי מדינת ישראל ויינתנו לשוהה הבלתי חוקי, רק לאחר שיעזוב את מדינת ישראל, וכי כנסת ישראל רשאית לקבוע בחוק מקרים בהם תישלל תושבות או אזרחות ישראלית".

מדיניות ההגירה הנכונה בעיני שקד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חברי הכנסת החתומים על ההצעה הדגישו: "מפלגת ימינה ואיילת שקד התחייבו לקדם את חוק יסוד ההגירה במערכת הבחירות. לא ייתכן שכעת כדי לשמר קואליציה עם גורמים אנטי-ציוניים הממשלה תקדם הוראת שעה בשיטת הטלאי על טלאי במקום להבטיח שמדיניות ההגירה הישראלית תהיה ציונית".

"חוק היסוד נותן מענה להארכה המבוקשת ואם יעבור - לא יהיה צורך בהוראת שעה. שקד, שנכנסה לתפקידה כשרת הפנים על קולו של מנסור עבאס ורשת ביטחון של הרשימה המשותפת מיד נסוגה לחקיקת הוראת שעה הנשחקת שוב ושוב על ידי בתי המשפט ומאפשרת 'שיבה שקטה'".

לפי סיעות האופוזיציה, "הגיע הזמן שתחום ההגירה בישראל יוסדר באופן רציני ויסודי. הצעת החוק זוכה לתמיכה של כל מפלגות המחנה הלאומי. השיקול הביטחוני מחייב לקדם את חוק יסוד ההגירה. אנו מצפים מכל גורם ציוני לתמוך ולשים את ישראל לפני כל שיקול קואליציוני. יש רוב מוחלט בכנסת לעשות את השינוי ההיסטורי, וזה תלוי רק בכם".

בליכוד, המפלגה הגדולה והראשית באופוזיציה, הוסיפו והבהירו: "האופוזיציה תקדם את חוק הימין בעניין בלימת ההגירה הערבית לישראל - הצעת חוק-יסוד: ההגירה לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר