'לא הפגנתי; הייתי בדרך ל'כולל''

תיעוד מזעזע • האברך הוכה עם אלה בפניו - והופל למדרכה

בעת פיזור התקהלות של חרדים, שמחו על קיום "מופע של פריצות", תועד אחד השוטרים כשהוא מכה באמצעות אלה בפניו של אברך, שלטענתו לא השתתף בהפגנה אלא היה בדרכו ל'כולל'. צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שוטר הרביץ לחרדי בפניו, באמצעות אלה, והדף אותו עד לנפילתו בעוצמה על המדרכה; לדברי המוכה, הוא היה עובר אורח תמים, וכלל לא השתתף באירוע שאליו הוזעקה המשטרה.

האירוע החמור התרחש במהלך העימותים שפרצו בין פעילים המשויכים לחוגי 'נטורי קרתא' לבין כוחות משטרה, בעקבות מחאה סוערת שקיימו הראשונים נגד "מופע פריצות", כהגדרתם, שיזמה העירייה.

בהודעה ששוגרה תחילה לפעילים הקיצונים, נאמר כך: "ברחוב מלאכי בירושלים, ליד החנות 'בקטנה', יש אירוע שירה של פרוצים ופרוצות, בהנהגת ראש העירייה ליאון. הטמא והמטמא של ירושלים, אמור להגיע למקום; בואו להקדים את פני הרעה, ולא לאפשר לטמא את השכונות שלנו".

ואכן, כשלמקום הגיעו אורחי האירוע, בהם חברי הכנסת צחי הנגבי וגלית דיסטל אטבריאן (הליכוד), החלו המוחים להשמיע קריאות גנאי, וחלקם אף יידו ביצים. בתגובה, כוחות המשטרה שהוזעקו למקום פעלו לפיזור ההפגנה הקטנה, כשהם עושים שימוש גם באלות.

כאמור, תיעוד מהמקום, נראה מקומם במיוחד: שוטר היכה עם אלה לפנים, אברך שצעד סמוך להפגנה, הפיל אותו ארצה וכמעט נפל בעקבותיו, ולאחר החבטה העזה המשיך בדרכו כשהוא מותיר את האיש מוכה וחבול.

לדברי האברך, הוא לא נטל חלק במחאה הסוערת, אלא נקלע אליה כאשר עשה את דרכו ל'כולל' בו הוא לומד. "השוטר נטפל אלי כקורבן שווא, אבל האמת היא שלא הפגנתי כלל".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "כ-150 מפגינים החלו בהפרת סדר, במטרה לשבש כינוס שנערך במקום. כוח משטרה שהגיע, נתקל בגילוי אלימות של חלק מהמפגינים, כאשר לעבר הכוח הושלכו חפצים שונים ואבנים. למפרי הסדר ניתנה הוראה להתפזר תוך זמן קצר, אולם משסירבו ואף המשיכו בהפרת הסדר, הוחל בפיזורם תוך הפעלת אמצעים".

"במהלך פיזור ההפגנה הושלכו בקבוקים לעבר השוטרים. מפגין אחד נעצר והובא לחקירה. משטרת ישראל לא תאפשר הפגנות אלימות וניסיונות פגיעה בשוטרים, תעשה כל שביכולתה על מנת לעצור נוהג פסול זה ותעמיד לדין את מי שיפר את הסדר", הדגישו במשטרה.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר