הראש"ל הגר"ש עמאר:

"יש כאלה עושים עצמם מקובלים אבל הם רשעים גמורים"

הראשל"צ ורבה של י-ם הגר"ש עמאר במתקפה חריפה נגד תופעת ה'מקובלים' החדשים המחלקים ברכות ומטעים את הציבור: "אנשים הולכים אחריהם, משוגעים. אבל הוא רשע, רוצה ממון" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס בשיעורו השבועי לתופעת 'המקובלים' המחלקים ברכות: "יש כאלה עושים עצמם מקובלים הם רשעים גמורים, גם אנשים מההמשלה ומפורסמים נופלים בידיהם, אבל הם רשעים"

בפתח דבריו אמר הגר"ש: "בדורנו בעוונותינו הרבים יש אנשים בין לילה היה ובין לילה אבד, יושן בלילה, קם בבוקר אומר יש לו רוח הקודש, ויש אנשים הולכים אחריהם משוגעים, לא הוא משוגע, הוא רשע, רוצה ממון, רוצה כבוד. אבל אנשים שהולכים איליו הם משוגעים, לא משנה מי זה יהיה. אדם לא עמל כל ימיו בתורה".

לדבריו: "אדם כמו רבי חיים קניבסקי שמברך ודבריו עושים פירות, אני זוכר שהייתי גר בבני ברק, כל ימיו לא פסיק פומיה מגירסא, גם מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה וכי גדלו וקנו את הגדלות שלהם ביום יומיים, כל ימיהם עסקו בתורה, אם התענינו במשהו זה רק משהו של זיכוי הרבים, כדי לתקן את הדור.

"ואלה פתאום בא אחד, אתמול עסק במלאכה כזאת, היום יש הסבת מקצוע, לא הלך לו במסחר או בטרקטור או כל דבר שעבד, אז עכשיו הוא נהיה איש קדוש, אדמו"ר ואז הכסף יורד וארובות השמיים נפתחו וכבוד, והכל נעשה. רח"ל".

בהמשך דבריו התייחס הראשל"צ לתופעת ה'ינוקות' ואמר: "יש איזה אחד, לא יודע מי זה, לא מכיר את שמו, אמרו לי יש איזה אחד שהוא צעיר והנה רב פלוני ורב אלמוני, ורב זה הולכים לשיעור שלו, אני לא מכיר, לא יודע מה זה, אמרתי להם אבל הם לא ילכו, לא עבר זמן עד שהלכו לאותם רבנים ואמרו להם שאני הולך לרב פלוני עד כדי כך לשקר".

הגר"ש עמאר המשיך בדבריו הקשים: "משוגעים, כאלה רשעים גמורים, אני ישבתי הרבה פעמים עם אנשים כאלה, הם רשעים גמורים, היה עכשיו אחד לפני שנה שישבתי עם הרב בוארון ועוד חכמים ופסקנו עליו שהוא אסור, הלך שלח לנו מכתב מעורך דין, אדם צעיר, משוגע לגמרי, הרס כמה מבנות ישראל, ואומר הוא מלמד קבלה. הוא בא לפנינו, אמרנו לו אתה יודע קבלה?!, הוא לא יודע לקרוא בסידור, הדור מסכנים מרוב צרות שיש בדור והחולאים ורוב הבעיות ופרנסה, אנשים הולכים אחר ההבל ויהבלו".

"אבל זה לא נכון", הוסיף רבה של ירושלים: "הדבר הזה אסור, מי שהולך לכאלה, נותן יד לפושעים, ויש כאלה משקיעים ממון אצל אנשים כאלה, נותנים מה שאין להם, לא עשירים, אנשים פשוטים ויש בנות שנפלו גם כאלה נשואות ונגרם להם נזקים עצומים. אלה רשעים, רשעי עולם, יש היום אנשים מתגאים בתועבות גם אלה, מי יותר גרוע השם יודע.

"כל אלה שעושים עצמם מקובלים כולם רשעים שלא יטעו אותכם, אל תפחדו כולם רשעים גמורים אין בהם כלום, יש ודאי מקובלים צדיקים שכל ימיהם בתורה ובקדושה, אבל אין בדורונו יש שחושבים שיודעים דברים, מה היה ומה לא, זה גם שטויות, גם גדולי המקובלים לא יודעים, להגיד לאדם אתה יש לך ככה וככה, יש כאלה אומרים אולי זה כוח הטומאה אז אני אומר לכם גם כוח הטומאה אין להם לא טומאה ולא טהרה. רק כח השיגעון משקרים".

הראשון לציון הסביר את דבריו והוסיף: "אז אומרים הנה פלוני אמר לו כך, הם מדברים, אדם בא עם צרה רוצה שיגידו לו, אז הוא מוציא ממנו כמה מילים ואז אח"כ הוא אומר לו אני חושב אתה יש לך ככה וככה וההוא מתפלא, אני מכיר אישית כאלה, שהולכים אליהם אנשים גם מפורסמים גם מהממשלות.

"צריך להיזהר מאד מכל המטורפים האלה, צריך לעבוד את ה', תורה לא משיגים בקלות, ברכה לא משיגים בקלות, אדם צריך לעבוד את ה' להיות יראי ה' והברכה תבוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר