"הזן ההודי מדביק מחוסנים"

בנט: "זו התפרצות חדשה; עטו מסכות במקומות סגורים"

רוה"מ נפתלי בנט סייר בנתב"ג ועדכן את הציבור כי הזן ההודי מדביק - גם מחוסנים; הוא קרא לציבור לוותר על חופש בחו"ל וביקש - חסנו את בני הנוער בהקדם ועטו מסכות במקומות סגורים (אקטואלי)

ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג (צילום: חיים צח / לע"מ; צילום וידאו: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט סייר הערב (שלישי) בנתב"ג, לאור המחדלים שהתגלו במקום שאפשרו את ההתפרצות המחודשת של הקורונה בישראל ועדכן את הציבור כי הזן ההודי - אליו מתייחסים כהתפרצות חדשה - מדביק גם מחוסנים.

במהלך הביקור סייר בנט במתחם הבדיקות וקיים הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה. בדיון השתתפו שר הבריאות, שרת התחבורה, שרת הפנים, השר לביטחון פנים, ראש המל"ל, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ונציגי משטרת ישראל, רשות האוכלוסין, רשות שדות התעופה, נתב"ג ומשרד האוצר.

(צילום: איתי בית און / לע"מ; סאונד: ניר שרף / לע"מ)

בדבריו, קרא בנט לציבור לוותר על חופש בחו"ל והורה: בנתב"ג - כולם ייבדקו, ובנוסף, חובה לעטות מסכות בנמל התעופה. הוא הוסיף וקרא לבני הנוער - ללכת ולהתחסן וקרא לציבור לחזור לעטות מסכות במקומות סגורים.

בפתח דבריו ציין ראש הממשלה כי זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט בקצב מואץ בעולם והוא מדביק גם אנשים מחוסנים. "אנחנו יודעים שיש אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק", אמר.

הוא ציין כי ישנן מדינות בעולם בהן יש עליה משמעותית באשפוזי ילדים, לכן, "קיבלנו החלטה להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו לקטוע אותה".

(צילום: חיים צח / לע"מ)

בין ההחלטות שהתקבלו - הקמת קבינט הקורונה באופן מיידי כדי שיכין 'מפת דרכים'. בנוס, הורה כי מרגע זה בנמל התעופה בן גוריון, כל מי שנכנס לנמל התעופה, מרגע הכניסה ועד העזיבה - נמצא עם מסיכה, בלי חריגים. בנוסף, מאה אחוז מהאנשים שנכנסים לישראל יבדקו בדיקת קורונה. באשר לתורים לבדיקות בנתב"ג, הוא ציין כי לפני יומיים ניתנה ההוראה להגדיל את עמדות הבדיקות וזה בוצע, כך שכיום יש 70 עמדות בדיקה.

"בשלב הזה אני רוצה לבקש, מי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא יצא", ביקש ראש הממשלה והזכיר כי אירוע ההדבקה בבנימינה החל בחופשה משפחתית בקפריסין. הוא הוסיף והמליץ שמי שעדיין לא הזמין חופשה בחו"ל - שלא יעשה זאת וקרא לצאת לטייל בארץ שלנו.

"אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי", קרא ראש הממשלה וסיפר כי יחסן את ילדיו. הוא המליץ לכולם לעטות מסכות במקומות סגורים ואמר כי את שרי הממשלה להחיל הוראה זו באופן מיידי.

הנאום המלא של ראש הממשלה:

"סיימנו עכשיו סיור בנתב"ג, לצד דיון והערכת מצב ביחד עם שר הבריאות, שרת התחבורה, שרת הפנים, שר הבט"פ וגורמי המקצוע שמלווים את המאבק בקורונה כבר חודשים ארוכים.

אני רוצה לעדכן אתכם במספר דברים:

זן הדלתא, כרגע מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם, בהרבה מאוד מדינות, עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו.

הוא מדבק בערך בהיקף של 50% יותר, ולצערי אנחנו רואים גם תחילת התפשטות בתוך מדינת ישראל, כולל הדבקות בקהילה כשאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור.

הזן הזה מדבק מהר יותר לאין ערוך מהזן שהכרנו, זן הקורונה המקורי. עוד תכונה של זן הדלתא - הוא מדביק גם אנשים מחוסנים. גם אנשים שהתחסנו בחיסון 'פייזר',׳מצאנו שחלקם נדבקו. אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

ראינו במדינות אחרות, למשל בריטניה, עלייה משמעותית באשפוזי ילדים. לכן, לאור הנתונים הראשוניים האלה, ואני אומר המידע כרגע מאוד מאוד ראשוני, קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו היא לקטוע אותה, לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהאש עוד קטנה. לקטוע אותה מוקדם, לקטוע אותה חזק, ולהיות מאוד שקופים איתכם, הציבור הישראלי, כי מגיע לכם לדעת הכל.

מכיוון שהממשלה בתחילת דרכה וטרם קם קבינט קורונה, קיבלנו מספר החלטות והנחיות מיידיות, שמיד אפרט אותן.

אנחנו מקימים לאלתר מחדש את קבינט הקורונה שיוכל לבנות תוכנית פעולה יחד עם פרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרועי-פרייס ופרופ' חזי לוי, האנשים הטובים שהיו שם כבר.

"בימים הקרובים נצא עם תוכנית של מפת דרכים כדי לא להפתיע אתכם, כדי שתוכלו לדעת - אם ההתפרצות מגיעה לרמה מסוימת, מה יקרה, ותוכלו להיערך עם כמה שפחות הפתעות מעכשיו לעכשיו.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

הנה ההחלטות וההנחיות לרגע הזה:

1. אנחנו מקימים מחדש את קבינט הקורונה.

2. מרגע זה, בנמל התעופה בן גוריון - כל מי שנכנס, מרגע הכניסה ועד העזיבה, יחבוש מסכה. נקודה. בלי חריגים.

3. 100% מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל יעברו בדיקת PCR. אנחנו מודעים וראינו את התורים, לכן לפני יומיים-שלושה נתנו הוראה להגדיל את מספר עמדות הבידוק וזה כבר בוצע.
הגדלנו את עמדות הבידוק מ-30 ל-70 ונדע להרחיב זאת ככל שנדרש, כדי שהתורים לא יהיו ארוכים מדי.

אני רוצה גם בהזדמנות זאת להודות לשרת התחבורה, שר הבריאות ושר הביטחון שפעלו בצורה נמרצת ומהירה.

4. בשלב הזה אני רוצה לבקש:

מי שלא צריך לצאת לחו"ל, שלא ייצא לחו"ל. מה שחיוני זה בסדר, אבל אם לא צריך - תטיילו בארץ, יש לנו ארץ יפה. נחזק את תיירות הפנים. אני פונה מפה גם לאנשי תיירות הפנים: תהיו מקבלי פנים ותדאגו למחירים שווים לכל נפש.

בשלב הזה אנחנו לא משנים מדיניות, והסיבה היחידה היא שאנחנו רוצים ללמוד את האינפורמציה לפני שנקבל החלטות שונות. אני כבר אומר שיתכנו שינויים משמעותיים במדיניות היציאה מהארץ והכניסה לארץ.

לכן - אם אפשר לוותר על הנופש בחו"ל, ובוודאי אם עוד לא הזמנתם, ההמלצה שלי היא שלא תזמינו.

5. החיסונים לילדים ובני נוער - אנחנו באופן רשמי קוראים לכל בני הנוער מגיל 12 ומעלה לצאת ולהתחסן בהקדם האפשרי.
אני רוצה לומר פה שני דברים:

- כל האינדיקציות המדעיות בישראל ובעולם מלמדות שהסכנה מהמחלה גבוהה לאין ערוך מהסיכון של החיסון. יש המון 'פייק ניוז' אבל אנחנו נוקטים במדע, בעובדות. בארצות הברית, כ-2-2.5 מיליון ילדים כבר התחסנו ולא ראינו מסות של תופעות לוואי. אני יכול להגיד לכם, כאבא לילדים בגיל הזה, אני את ילדיי הולך לחסן. שרת הפנים עדכנה אותי שאת ילדיה היא כבר חיסנה.

- אני רוצה לתת לכם את תמונת המלאי - החיסונים שבידינו, רובם יפוגו עד סוף חודש יולי. המשמעות היא שכדי להשלים את שני החיסונים, צריך להגיע לחיסון הראשון עד ה-9 ביולי. יש לנו מלאי מספק לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד ה-9 ביולי, כבר אין לנו חיסונים להמשך, וחבל. לכן, אני מבקש, כרגע קצב ההתחסנות הוא לא טוב, רק 2,000 בני נוער מתחסנים ביום, וכדי לעמוד ביעד שלנו אנחנו צריכים 20,000. בעברית פשוטה: אני קורא להורים - צאו באופן מיידי, תתאמו מול קופת החולים, אתם יודעים כבר את הנוהל, לכו להתחסן כדי שתספיקו בוודאי את החיסון הראשון לפני ה-9 ביולי. כהורה אני לא מחכה, מחר אני ניגש ועושה את זה. כי אם החיסון הראשון לא יקרה עד ה-9 ביולי, כבר לא נוכל לחסן, כי התוקף יפוג.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

6. אני ממליץ, ואני אומר את זה בשם אנשי המקצוע: בואו נחזור לחבוש מסכות במקומות סגורים. אני מנחה את שרי הממשלה, את מנהיגי הציבור, מהרגע הזה במקומות סגורים לחבוש מסכה. הסיבה היא שזו עוד לא הנחיה מחייבת, כי אנחנו רוצים לראות במשך כמה ימים רציפים אם אנחנו מעל קו ה-100 מאומתים ביום. עכשיו אנחנו מדברים על 125, אבל אנחנו רוצים לראות שזה לא פיק נקודתי. כשאנחנו נראה שזה רצף, ולהערכתי זה יהיה המצב, זאת תצא כהנחיה מחייבת.

7. לגבי בידודים - לצערי יש הפרות מסיביות של בידוד. אני מבקש מאזרחי ישראל, בוודאי ממי שחוזר מחו"ל - תקפידו על הבידוד. אנחנו מאריכים את הגיוס של 270 פקחים לצורך הזה.

8. הייתה לקונה, שילד שמפר בידוד, בגלל שהוא לא נושא באחריות וההורים שלו לא נשאו באחריות, אז אף אחד לא נשא באחריות. אז את הלקונה הזאת אנחנו סוגרים - הורים שילדיהם יפרו בידוד, הם יישאו באחריות המלאה, אם הילדים מתחת לגיל 12. אבל בואו לא נידרש לסנקציות, אנחנו מדינה אחת.
==

כרגע לא צריך להיתפס לבהלה, אנחנו במצב טוב כרגע. בסך הכל אנחנו אומרים: נשמור על גבולות הארץ, נהדק אותם, ובתוך המדינה, אני קורא: אנחנו חייבים ביחד לעשות את זה, ביחד. בואו נכבה את הדבר הזה כדי שנוכל להמשיך בשגרת חיינו. זה תלוי רק בהתנהגות שלכם.

נקודה אחרונה ממש - בגלל שהילדים לא יכולים להתחסן עד גיל 12, ומגיל 12-16 עוד לא התחסנו, וגם עד 18, בגדול עיקר המוקד שלנו זה ילדים וצעירים - ולכן תשמרו עליהם. אנחנו מתחילים את הקיץ, אני יודע שזה קשה, יהיו הדבקות פה ושם, אבל בואו נימנע מאירועים המוניים במקומות סגורים ככל האפשר.

תפעילו שכל ישר, אנחנו לא רוצים לחזור לימים של סגר כללי, או סגרים על ערים, אנחנו יכולים להימנע מזה, זה תלוי רק בנו. אם כולנו נגדיל ראש, נתחשב, נבין שהתנהגות לא טובה שלנו פוגעת בזולת, אנחנו יכולים לנצח את הקורונה בלי צעדים דרקוניים.

בימים הקרובים ניתן עדכון מפורט יותר
תודה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר