אחרי 15 שעות • סיכום

הלילה שלא נגמר: המליאה ננעלה בשעה 7

מליאת הכנסת פתחה את הדיונים בהצעות חוקי האי האמון של האופוזיציה, והמשיכה בדיונים על חוקים, למשך כל הלילה, הישיבה שנפתחה ב-16:00 הסתיימה אחרי 07:00 (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת, הלילה (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)

בשעה 16:00 אתמול (שני), נפתו הדיונים במליאת הכנסת, כאשר בין היתר דנו בחוקים חדשים שהקואליציה חפצה להעביר, האופוזיציה ערכה פיליבסטר שנמשך עד שעה זו, מליאת הכנסת ננעלה מעט אחרי השעה 07:00 בבוקר.

הקואליציה רצתה להעביר מספר חוקים החשובים לה, ובאופוזיציה החליטו לגרור את הדיונים על כל חוק למשך שעות, על מנת להתיש את הקואליציה - מה שמכונה פיליבסטר. גם ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, השתתף בדיונים לאורך כל הלילה ובמליאת הכנסת נכחו למעלה מ-100 חברי כנסת - כולל גם בכירי הקואליציה ובראשם ראש הממשלה נפתלי בנט.

אך למרות ניסיונות ההתשה, הקואליציה הצליחה להעביר בקריאה ראשונה את החוקים החשובים לה: הצעת חוק (נגד הליכוד), שתאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם.

מקלב נואם במהלך הלילה במליאה (ערוץ כנסת)

כמו כן, הצליחו להעביר את הרחבת החוק הנורבגי והארכת המועד לאישור התקציב וכן את חוק קביעת מנגנונים במטרה לשמר את הפריטטיות בעבודת הממשלה ולהבטיח את קיום הרוטציה, חוק נוסף שאושר בקריאה ראשונה, הוא הוראות מיוחדות לעניין החל"ת כתוצאה ממשבר הקורונה.

במקביל, בוועדה המסדרת פתחו דיונים לאחר חצות, במטרה להביא לאישור מינויים, המינוי של חבר כנסת גלעד קריב ליושב ראש וועדת חוקה, אושר בוועדה המסדרת, אך ייתכן כי בשל השעה המאוחרת, המינוי לא יאושר, ח"כ יעקב מרגי, זעם על "המינוי הבהול" ואמר: "מה המחטפים האלה? מה הבהילות והדחיפות לדון בלילה בהצעה הזאת?".

עוד בתחילת הדיונים, מליאת הכנסת דחתה את הצעות האי-אמון; ההצעה "אמון הציבור הירוד במערכת המשפט" של סיעת הליכוד נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 תומכים. ההצעה "ממשלת השנאה" של סיעות יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 מתנגדים ושני נמנעים.

בן צור נואם במליאה - במהלך הלילה (ערוץ כנסת)

לאחר הלילה הארוך, צייץ ראש הממשלה לשעבר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "‏07:10 בבוקר, מסיימים עוד יום קרב בכנסת. נמשיך להילחם עד שנפיל את ממשלת ההונאה המסוכנת הזאת. תודה לכל חברות וחברי הליכוד והאופוזיציה שהגיעו כולם והשתתפו במאמץ!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר