הרשויות התרשלו?

האסון במיאמי: זוהו קורבנות נוספים; ביניהם עוד שני יהודים

מיכאל דוד אלטמן בן ה-50 ופרנק קליימן בן ה-55, הם קרבנות יהודים שככל הנראה השתייכו לקהילה במיאמי - נמצאו בין הריסות המבנה שקרס לתוך עצמו • פרטים חדשים עולים בחקירת האסון (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הזירה המדממת במיאמי (צילום: Shutterstock)

בזירת הקריסה במיאמי שבפלורידה אותרה הלילה (שני, שעון ארה"ב) גופה נוספת - כך שמניין הקורבנות עולה ל-11.

מבין הגופות שנמצאו עד כה, הצליחו צוותי רפואה משפטית, בשירות משטרת מיאמי, לזהות שלושה מן הקרבנות, ביניהם שני יהודים.

שלושת הקורבנות שזוהו הינם מיכאל דוד אלטמן בן ה-50, ופרנק קליימן בן ה-55 - שניהם השתייכו ככל הנראה לקהילה היהודית המקומית הגדולה של מיאמי. לצד אלו זוהה גם מרקוס ג'וזף גוארה בן ה-52.

שני היהודים האלו מצטרפים ליהודים שכבר זוהו: בני הזוג אריה בן ה-79 ורעייתו רות בת ה-74 אוליוקוביץ', שהשתייכו גם הם לקהילה היהודית של מיאמי.

זירת האסון, מגדלי המגורים 'צ'מפלין דרום', מצויה בשכונת סרפסייד - אזור בעל אוכלוסייה יהודית משמעותית, ומהווה אחד הריכוזים היהודיים הגדולים במיאמי. מטבע הדברים, מאז נודע על האסון מצויה הקהילה היהודית במתח רב, שכן לפי ההערכות עשרות יהודים נלכדו בין ההריסות. כעת, למרבה הצער, מלקקת הקהילה את הפצעים בזה אחר זה.

בשלב הזה ידוע על לפחות 150 נעדרים, שכוחות החילוץ - בסיוע יחידת סיוע של פיקוד העורף שהגיעה מישראל - מנסים לאתר בין הררי ההריסות הבלתי נגמרים, תחת תנאי מזג אוויר שאינם מקלים על החיפושים.

לצד ההתקדמות האיטית בזירה, מצויות כעת רשויות החוק בחקירה מה הוביל לאסון הפתאומי, שמסתמן ככל הנראה כאסון הקריסה הקשה ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

רגעי הקריסה (צילום: מצלמות אבטחה)

הלילה מסתמנת התפתחות משמעותית גם בתחום זה: בכירים מעריכים שבמבנה היו קיימים ליקויים חמורים, בעיקר בחלק התחתון של המבנה שהוקם בשנות השמונים של המאה הקודמת, אך הליקויים לא זכו ליחס מצד הרשויות.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, בשנת 2018, בדיקה שבוצעה לבניין העלתה כי בשל איטום לא מספק מפני רטיבות, "נוצר נזק מבני גדול למשטחי הבטון שמתחת לאזורים אלו", אך שנה לאחר מכן עדכן בכיר בעיריית מיאמי שלדעתו בטיחות המגדלים "מעולה".

כעת מומחי הנדסה, שלומדים את התיעודים של רגעי הקריסה, אכן מאשרים כי האסון התחיל בחלקו התחתון של המבנה, כאשר משטח הבטון ככל הנראה התפרק וגרם לנפילת הקומות שמעליו.

יצויין כי בשנת 2021 ימלאו 40 שנה להקמת המגדלים, ועל פי החוק כאשר המבנה מגיע לגיל זה יש להעבירו בדיקה מיוחדת כדי לקבל אישורי עירייה וממשל. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי בחודשים האחרונים אכן עסקו בהנהלת המבנה בהיערכות לקראת הבדיקה הזו - שכמובן לא תצא לפועל בשלב זה.

הבכיר בעירייה שאישר את הבניין, רוסנדו פריאטו, כבר אינו מועסק בעירייה - כך לפי דיווח באתר USA Today.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר