'לא עשני אישה' • צפו

יצחק פינדרוס בירך ברכות השחר; חברת הכנסת תקפה

בשעה שש בבוקר, עלה חבר הכנסת יצחק פינדרוס לדוכן מליאת הכנסת, במסגרת הפיליבסטר של האופוזיציה, והחל לברך את ברכות השחר, הח"כיות החלו לתקוף • צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פינדרוס, הבוקר (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת יצחק פינדרוס, עלה הבוקר (שלישי), לאחר לילה לילה לבן בכנסת, לנאום במליאה, במקום לדבר, הוא החל לברך את ברכות השחר.

פינדרוס, שישן מעט בלילה, החל לברך כאמור ברכות השחר, עד שהגיע לברכה של "לא עשני אישה", ואז אמר: "בינתיים עוד מאפשרים ל נו גם בישראל לברך ברכות".

חברת הכנסת מיכל רוז'ין החלה לתקוף את פינדרוס על הברכה שלא עשני אישה, ופינדרוס הגיב: "הנה, וואלה הם התעוררו כל חברי ועדת החוקה החדשים".

פינדרוס הוסיף: "'אני רוצה עדיין להסביר לאלה שלא הבינו – אולי חברת הכנסת רוזין – את הברכה הראשונה שעשיתי, "שלא עשני גוי". אז יש אדם שהסתובב פה בכנסת בשבוע שעבר והיו פה אנשים טובים שקרובים לדת שאירחו אותו – ריק ג'ייקובס, נשיא איחוד הקהילות הרפורמיות בצפון אמריקה. ציטוט: נישואי התערובת אצלנו הם מציאות חיים. הרי פעם לא אהבו אותנו, ובטח שלא רצו להתחתן איתנו. כיום כבר אין סטיגמה כבעבר. זו הזדמנות עבורנו לחבר יותר אנשים".

"אז אם זאת המדיניות של היושב-ראש והנשיא מארצות הברית, שהסתובב פה עם אנשים שקרובים לדת, ואם זאת ועדת החוקה שאתם יודעים להקים, ואם על דבר כזה, שאמרתי ברכה שכל ילד מגיל שלוש אומר אותה, מתקוממים בכנסת, תבינו, עם ישראל המסורתי, שאוהב את הדת ואוהב את בוראו ואוהב את התורה, לאן הממשלה הזאת, עם השר שלא רוצה שנאת חינם, מוביל אתכם".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר