הסכם סופי

הסקנדל באביתר: יפנו עד הבירור על הקרקע

במשמרת בנט: תושבי היישוב אביתר בשומרון הגיעו להסכם פשרה סופי עם הממשלה - הבתים יישארו, האזרחים יעזבו, ולאחר הליך בירור הקרקע תוקם ישיבה ביישוב (בארץ, חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דוברות גבעת אביתר)

חודשיים אחרי שהוקם באופן בלתי חוקי, משפחות המתיישבים ביישוב אביתר שבשומרון יעזבו את ביתם עד סוף השבוע ואילו הבתים יישאר במקומם. כן משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מידי.

הסכם הפשרה של תושבי הישוב עם הממשלה סוכם הלילה (בין שלישי לרביעי) באופן סופי. למעשה כבר ביום ראשון אישרו התושבים את המתווה, אולם אתמול התגלעו מחלוקות סביבו.

אתמול נפגשו אנשי השומרון ונציגי היישוב עם הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, כדי לגרום לשני הצדדים להסכים למתווה. המתיישבים דרשו בעיקר הישארות אזרחית קבועה על הקרקע בצורה כזו או אחרת. ההחלטה המקורית שהתקבלה הייתה הקמת ישיבה במקום.

אולם החלטה זו נתקלה בקשיים משפטיים, שכן המדינה אינה יכולה להתחייב על הקמת ישיבה לפני שמעמד הקרקע התברר - מה שצפוי להתברר בשבועות הקרובים.

אמש, כאמור, התקבל ההסכם הסופי, ולפיו לאחר שהמתיישבים יעזבו את ביתם יחל המנהל האזרחי בהליך לבדיקת מעמד הקרקע. זה ימשך לכל היותר חצי שנה. לאחר שהקרקע תאושר ככזו שאינה פרטית ותוכרז כאדמת מדינה - תוקם ישיבת ההסדר ביישוב, ובהמשך אף התיישבות חוקית.

כינוס תושבים ביישוב שעמד לקראת פינוי. (צילום: וועד הישוב אביתר)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס אמש להסכם שנקבע ואמר כי הוא "לא מתווה החלומות שלנו".

דגן הוסיף: "ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים. הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מיידי ובעוד מספר חודשים, לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה - תקום כאן ישיבה לתפארת, ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל.

"היישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור שבהם נרצחו יהודה גואטה ואביתר בורובסקי. היישוב אביתר יקום, ויהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת".

לדברי דגן, "זה מתווה לא פשוט, קיבלנו את ההחלטה בלב לא קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר