האנטישמיות בבוסטון

דוקר השליח - הואשם: "זו בטוח אנטישמיות"

חאלד עוואד, שוהה בלתי חוקי בן 24 ממצרים, ניגש אל שליח חב"ד בבוסטון כשבידו אקדח וסכין - ודקר אותו שמונה פעמים בכתפו ובידו • עוואד הכחיש את העבירות המיוחסות לו (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב - והתוקף בבית המשפט (צילומי מסך: יוטיוב)

צעיר שתקף שליח חב"ד בבוסטון שבמסצ'וסטס בשבוע שעבר, מואשם במספר עבירות - שאותן הוא מכחיש.

חאלד עוואד, שוהה בלתי חוקי בן 24 ממצרים, מואשם כי ניגש ביום חמישי שעבר אל שליח חב"ד בבוסטון הרב שלמה נוגינסקי כשבידיו אקדח וסכין, מחוץ לבית ספר של חב"ד, ודרש ממנו לפתוח את רכבו - כך מדווחת סוכנות הידיעות 'פוקס ניוז'.

הרב נוגינסקי חשב שמדובר בשוד, והציע לעוואד את מפתחות רכבו - אך התוקף דרש מהרב להיכנס אל רכבו. הרב סבר בשלב זה כי מדובר בנסיון חטיפה, ולכן פתח בריצה אל פארק סמוך, כשהצעיר המצרי בעקבותיו.

בפארק, שלף התוקף את הסכין ודקר באמצעותה את השליח שמונה פעמים, בעיקר בכתפו ובידו. הרב הובהל לבית חולים מקומי כשהוא סובל מפציעות רבות. באותו הלילה, לאחר שקיבל טיפול רפואי, שוחרר כשלדברי רופאיו הוא במצב יציב.

כשהוזעקה משטרה למקום, כיוון עוואד את אקדחו לעבר השוטרים - ששלפו מיד את נשקם והורו לו להניח את האקדח. בזמן שעצרו אותו, אף בעט בבטנו של אחד מאנשי המשטרה. המשטרה מסרבת לשחררו למעצר בית בערבות, עד שיוכח כי אינו מסוכן לציבור.

בינתיים מואשם התוקף בתקיפה בכלי מסוכן, ובתקיפת שוטר. במקביל מתברר כי הוא שוהה בלתי חוקי בארצות הברית, שכן הוא הגיע אליה כסטודנט של אוניברסיטת דרום פלורידה ונשאר בה לאחר שפג תוקף הוויזה שלו.

ביום שישי הכחיש עוואד בבית המשפט את המיוחס לו. תובעים ממשלתיים סיפרו כי עוואד מבוקש גם מטעם מדינת פלורידה לאחר שביצע בה תקיפה וגניבה.

הרב נוגינסקי, שמשמש רב קהילה יהודית לדוברי רוסית בעיר בוסטון, הבהיר כי "זו בטוח אנטישמיות. זהו אירוע טרור".

הרב הוסיף בראיון לרשת i24: "המחבל ניגש אלי בסמוך למקום שבו לומדים ילדים רבים, ונמלטתי משם. אתם מדברים עכשיו עם נס מהלך". בשיחה עם רשתות תקשורת מקומיות סיפר הרב נוגינסקי כי יש לו 'חגורה שחורה' בג'ודו, וכך הצליח לגבור על התוקף ולמנוע דקירות נוספות.

ב'פוקס' הובאו דבריו של חברו לשעבר לספסל הלימודים של התוקף. לטענתו עוואד הוא "אנטישמי ואלים. הוא התחיל לספר בדיחות על יהודים, רק מאוחר יותר הבנתי שהוא רציני".

כדי להוסיף את סעיף פשע השנאה לתיק של עוואד דרושות הוכחות למניע. המשטרה מסרה כי העניין מצוי בחקירה, וכי "הקהילה תעודכן ככל שיתווספו סעיפים לתיק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר