מעונות היום • גזירות תשפ"א

ליברמן באפליה אכזרית נגד ילדי האברכים: לא יזכו לסבסוד

שר האוצר אביגדור ליברמן מממש את השנאה העזה שהפגין בקמפיינים בבחירות כלפי הציבור החרדי ומחליט לשלול את הזכאות להנחה במעונות היום - מילדי האברכים; גפני: "ליברמן הרשע" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

שר האוצר אביגדור ליברמן מממש במהירות האור את השנאה שהוביל כלפי הציבור החרדי בכל מערכות הבחירות ומחליט לשלול ממשפחות האברכים את הזכאות לסבסוד מעונות יום לילדים בגיל הרך.

כדי למנוע מילדי החרדים זכאות למעונות היום, החליט ליברמן לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ"ו ונעמ"ת, בסך של כ-900 ש"ח לילד בחודש, כך שמשפחות יקבלו סבסוד, בתנאים הבאים:

שני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע (חצי משרה), או שאחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה - לא כולל אברכים בישיבות.

המטרה היא להצר את צעדיו של הציבור החרדי במדינת ישראל באמצעות סבסוד רק של משפחות ששני ההורים עובדים, ולא לאפשר לאזרחים במדינת ישראל שחשקה נפשם בלימוד התורה, לזכות לסבסוד על כך.

ההסתה של ליברמן נגד החרדים (ארכיון כיכר)

הקריטריון החדש צפוי להוביל לשלילת הסבסוד מ-18,000 משפחות חרדיות שבהן 21,000 ילדים בגילאים הרלוונטיים, בעלות של 400 מיליון ש"ח בשנה, החל מ-1.9 הקרוב.

יצוין כ הקריטריון אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים על ידי משרד הכלכלה בראשות השרה אורנה ברביבאי מיש עתיד.

במקביל, הנחה ליברמן את בכירי משרדו לגבש תכנית חינוך חינם מגיל אפס למשפחות עובדות - אך זו נמצאת עדיין בעבודת מטה באוצר, ותובא רק לקראת דיוני התקציב או אחריהם.

בהודעת משרד האוצר נאמר כי "על מנת לעודד השתלבות בשוק התעסוקה, הודיע היום שר האוצר, אביגדור ליברמן, על שינוי תנאי הזכאות לסבסוד מעונות יום כך שעל מנת להיות זכאי לסבסוד ממשלתי לשכר הלימוד במעונות יום (בעלי סמל), יצטרך בן הזוג לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. תנאי זה קיים כבר היום לגבי אימו של הפעוט. בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.

"כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו')", הבהירו במשרד האוצר וציינו כי "ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה".

עוד יצוין כי הכללים החדשים יחולו החל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב, שתחל בחודש ספטמבר הקרוב.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהחליט על הצעד הנוראי לאפלייה חמורה של החרדים, אמר כי "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שלילים להשתלבות בשוק העבודה".

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת ראש הממשלה נפתלי בנט לגזירה החדשה של ליברמן, אך מלשכתו בחרו לפי שעה שלא להגיב.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, הגיב להחלטה ואמר כי "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו.

"אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה כי "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

ח"כ יעקב ליצמן, אמר בתגובה כי "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות 'פן ירבה' של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל.

"מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו ״לאזן״ את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר