המאבק על האסי

העותרים התנגדו לפשרה; "נמשיך במאבק"

על פי הצעת הפשרה שהוצעה, חלקים מהנחל יפתחו ותהיה הגבלת מבקרים. העתירה התנגדה למרות שבית המשפט הבהיר: "לא תקבלו יותר מזה בפסק הדין" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
קיבוץ 'ניר דוד' (צילום: פלאש 90)

המאבק על פתיחת נחל האסי נמשך: הצעת הפשרה שהוצעה במהלך הדיון בביהמ"ש, על פיה, רק חלקים של הנחל יפתחו לציבור - נדחתה על ידי העותרים.

על פי הצעת הפשרה שהוגשה, חלקים מהנחל יפתחו והוא יתחם באמצעות מצופים, הכניסה תהיה מכניסות צדדיות באופן שלא יפריע לתושבי היישוב ותהיה הגבלת מבקרים.

תגובת ח"כ משה ארבל (ללא קרדיט)

העותרים בחרו לדחות את ההצעה וזאת למרות שבית המשפט הפציר בהם לקבלה, השופטת הבהירה: "הייתי מצפה שתשקלו זאת בכובד ראש על כל ההיבטים, אני מציעה לקבל את הפשרה כי לא תקבלו יותר מזה בפסק הדין".

כאמור, העותרים בחרו לדחות את ההצעה ולהמשיך במאבק. פסק הדין צפוי להתקבל בהמשך.

העותרים מתנועת ש"ס התנגדו להצעה ואמרו כ "יש חוק במדינת ישראל ובית המשפט פועל על-פי החוק ולפי הפסיקה. המדינה, בעמדה מושכלת ועיון מעמיק, מראה שהקיבוץ עובר על החוק; לכן אזרחי מדינת ישראל לא צריכים לחתום על הסדר שיגרע מהם. ההסדר המוצע יקנה מריחת זמן ולוחות זמנים לא ברורים. לא נתפשר בשם הציבור ועל חשבונו".

"כיצד ייתכן שמשאב ציבורי שנגזל מהציבור והזכויות החוקתיות הנלוות לכך כמו חופש התנועה יגזל מהאינטרס הציבורי. עמדתנו היא ברורה, יש לאפשר את הכניסה לכלל המקום. המתווה הראוי היחידי הוא לשחרר את מה שמגיע לציבור", הוסיפו.

חברי מחאת משחררים את האסי, אמרו בתגובה כי "הפשרה שהוצעה על ידי הקיבוץ היא בדבר צדקה ולא צדק. לא עליהם להחליט מי יכנס או לא לנחל השייך לכלל עם ישראל. אנו נמשיך במחאה עד לפתיחה של כלל הנחל לכלל אזרחי מדינת ישראל, ללא הבדל מין, גזע ודת".

כזכור, המאבק על הגישה לנחל האסי נמשך כבר שנים ובשנה האחרונה הגיע לשיא. תושבי הקיבוץ 'ניר דוד' הסמוך מתנגדים לתת גישה לנחל בטענה שהמבקרים משמיעים רעש מבעירים מנגלים ומטרידים את מנוחתם. מנגד, תושבי בית שאן הסמוכה ואזרחים נוספים פתחו במאבק בטענה שהמקום שייך לכלל הציבור ואין זכות לתושבי המקום למנוע גישה לאיזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר