ביטול הסבסוד במעונות

החרדים זועמים על ליברמן: "רשע"; "מרעיב ילדים"

שר האוצר בהחלטה אכזרית המונעת מאברכים את הסבסוד למעונות היום, וחברי ש"ס ויהדות התורה זועמים, גם על רה"מ נפתלי בנט, שהבטיח "לדאוג לחרדים"; כל התגובות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בתמוז תשפ"א | 07.07.21
ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כחודש להשבעת ממשלת בנט-לפיד, ואשר יגורנו בא לנו. שר האוצר אביגדור ליברמן, שחרט על דגלו את שנאת החרדים במהלך מערכות הבחירות שחלפו, החליט על צעד דורסני ראשון נגד משפחות החרדיות: למנוע מאברכים את הזכאות להנחה במעונות היום, החלטה שתעלה באלפי שקלים בשנה את הוצאות המשפחות הללו, שממילא חיות בצמצום.

ההחלטה התקבלה בזעם רב, אך לא בהפתעה, בקרב המפלגות החרדיות - ששיגרו הודעות תגובה חריפות, המכוונות גם אל ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, שהבטיחו ש"ישמרו על האינטרסים של החברה החרדית", וחודש לאחר השבעת הממשלה כבר לא עמדו במילתם.

יו"ר יהדות התורה משה גפני זעם: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים. ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

ח"כ יעקב ליצמן השווה ברמז בין ליברמן לגזירות פרעה: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות 'פן ירבה' של ממשלת הזדון בראשות בנט ולפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער, שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטיים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".

ח"כ אורי מקלב הגיב כי "אלו גזרות לפיד בנט החוזרות עלינו כפי שהיה לפני מספר שנים. זאת אכזכיות של הממשלה המגיע מתוך רדיפה ושינאה. הנסיון להציג את זה כסבסוד לחרדים בשקר יסודו, אילו נשים שעובדות שעות רבות והשינוי הזה יביא רק נזק למשק. כמו גדולי הרודפים הממשלה גוזלת את לחמם של הילדים החרדים. - המדינה סותרת עצמה, אותם האנשים שהמדינה דורשת מהם להתייצב בלימודים כעת דורשים מהם לשמור על ילדיהם בבית".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף את ההחלטה ואמר כי "החלטתו השערורייתית של שר האוצר אביגדור ליברמן, לבטל את סבסוד מעונות היום לתלמידי ישיבה, היא רוע בהתגלמותו. זו פגיעה מכוונת בציבור עני שנעשית בדרך נוראה של פגיעה בילדים כדי להזיק להוריהם.

"החלטת ממשלת השנאה נעשית בשעה שליברמן מחלק עשרות מיליארדי שקלים לטובת אינטרסים פוליטיים של אנשי התנועה האיסלאמית. גוש הימין חזק ומאוחד. אנו נמשיך לפעול ביחד להפלת ממשלת השנאה הרעה הזו".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, מסר: "בתקופה זו של ימי בין המצרים בוחר שר האוצר אביגדור ליברמן לחרחר ריב ושנאת חינם ומחפש איך לדפוק ולהזיק לציבור החרדי ולבני התורה שבזכותם אנחנו נמצאים כאן בארץ. האמת שממנו אני לא מצפה לכלום, אבל אני מצפה מנפתלי בנט שאמר ש'ידאג לשמור על צורכי הציבור החרדי' לדפוק על השולחן ולהעמיד במקום את שר האוצר שבמקום לדאוג לדברים האמיתיים מחפש כותרות ופושים".

ח"כ מאיר פרוש זעם, והשווה גם הוא בין שר האוצר לפרעה בימי עבדות ישראל במצרים: "ליברמן אינו שונא החרדים הראשון. שנאתו לחרדים בהתנכלותו לילדיהם הקטנים בגלל מחלוקות פוליטיות נובעת מהיותו פוליטיקאי מפוטם שקיבל חינוך במדינה קומוניסטית עם הרבה שנאה לדת. הציבור החרדי לא ירתע מליברמן שעם שנאתו לדת הוא מבקש לקטוע את ההתפתחות הדמוגרפית של החרדים שממשיכים את המסורת היהודית מאז הרדיפות של פרעה במצרים".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה תקף: "ליברמן, שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נירברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".

ח״כ משה ארבל, הגיב ואמר כי "הפגיעה המתמשכת של הממשלה באזרחי ישראל שוברת שיאים. האחריות והאשמה לפגיעה בתעסוקת נשים חרדיות היא על שר החוץ לפיד ושר הרווחה כהן. השר הממונה על זרוע העבודה הוא האחראי על תוצאות הפגיעה. הסטת תקציב מסבסוד מעונות לתקציבי רווחה היא איוולת כלכלית שאין בה שום היגיון".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הגיב: "בנט וסער, אשר הבטיחו להיות השופר והבית של החרדים, הם האחראים היחידים לפגיעה הישירה באוכלוסייה החרדית, הם אלו שנתנו את ברכתם לתוכנית הדורסנית של ליברמן. חבריי ואני לא נאפשר שהציבור החרדי ישלם את הוצאות ההסכם הקואליציוני של מנסור עבאס והמינויים בסיטונאות של הממשלה המושחתת הזאת".

ח"כ ישראל אייכלר כינה את ליברמן 'מרעיב ילדים': "שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אימהות ברוכות ילדים. ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכי הכולל ייצאו למעגל העבודה - כבר אמרו לפניו ש'היהודים טפילים' ו'פן ירבה'. האמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד. ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו, אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדיראון עולם כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות".

ח"כ ינון אזולאי מש"ס תקף: "החלטת צאר האוצר מרושעת ואכזרית. לליברמן עצמו אין לי טענות, מדובר באיש רע שונא דת ושונא חלשים, שמנסה לבצע את מה שהבטיח לנסות לזרוק אותנו למזבלה. אני רק תוהה: איפה החברים שלו לממשלה? איפה בנט ושקד שהבטיחו שלא יתנו לפגוע בציבור החרדי, לפגוע בלחם ובחלב של הילדים הקטנים, אין לכם בושה? במה הם חטאו? בגלל שהם לא בקואליציית הקומבינה הזו? יש לי חדשות בשבילכם, אף אברך בן תורה שיושב ולומד יומם ולילה מתוך הדחק לא יעזוב את מקור מים חיים בגלל קיצוץ כזה או אחר. אברכים מוותרים על רמת חיים גבוהה, תפנוקים ושפע כדי ללמוד תורה והם ימשיכו לנהוג כך. לא תכניעו אותנו, נילחם עד חורמה שממשלת השנאה הזו תעבור מן הארץ".

גם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הצטרף למחאה החרדית החריפה: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, הצטרף ליו"ר הציונות הדתית ותקף: "הגזענות של ליברמן מוציאה אותו מדעתו. החלטתו האטומה של ליברמן בגיבוי בנט ושקד לפגוע בציבור החרדי פוגעת קודם כל בילדים עצמם וחבל שליברמן לא מבין זאת. אם לשר האוצר חסר כסף בקופת המדינה, שיבקש ממועצת השורא שתקצה לו חלק מתקציב ה-53 מיליארד שקל שהעניקה הממשלה לאחים המוסלמים".

ח"כ מוסי רז ממפלגת מרצ החברה בקואליציה, הביע התנגדות לגזירה של ליברמן ואמר: "שמח ששר האוצר מתאמץ כדי ‏לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי הגיב ואמר: "השטן בהתגלמותו. ביד אחת נותן 53 מיליארד שקל לאחים המוסלמים וביד השניה מרעיב את ילדי ישראל וחותך להם בבשר החי. מי שרוצה לשלוח חרדים במריצות למזבלה מתוך שנאה תהומית ומי שהוא עבריין מורשע באלימות ללא רחמים כלפי ילד בן 13 צריך לגמור מהר בפח האשפה של ההיסטוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר