סירב לקבל תשע בנות לסמינר

שערוריית הבנות הספרדיות בירושלים: המנהל זומן לשימוע

מנהל סמינר ירושלמי מוכר, סירב לקבל תשע בנות המגיעות ממשפחות ספרדיות - ששובצו לסמינר שלו - בטענה, כי זה ייפגע באיזון, בתגובה, המנהל זומן לשימוע חמור במשרד החינוך | חשיפה (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

האפליה הנוראית שהייתה בסמינרים לבנות ספרדיות, אט אט נעלמת מן העולם, זאת אודות לוועדות שיבוץ למיניהם, הנעשות בברכת גדולי ישראל, השנה, סירב מנהל סמינר בכיר בירושלים, לקבל את הבנות הספרדיות וזומן לשימוע במשרד החינוך.

מדובר במנהל סמינר מוכר וידוע, שתחת חסותו נמצא אחד הסמינרים הגדולים בירושלים, וועדת השיבוץ העירונית קבעה לו את מכסת הבנות הספרדיות שעליו לקבל, אך המנהל סירב לקבל מתוך הרשימה תשע בנות.

לטענת גורמים המעורבים בוועדות השיבוץ, המנהל טען בפניהם, כי אין לו בעיה עם הבנות הספציפיות הללו, הבעיה היחידה שיש לו, היא שהן ספרדיות.

ההסבר שבכל זאת ניתן על ידי אותו המנהל הוא, שקבלתן של הבנות תשפיע על אחוז הספרדיות שמתקבלות לסמינר, ודבר זה ייפגע בסמינר.

אב מספר: "הבעיה של בתי - שהיא מזרחית". ארכיון (עריכה: יוחנן בלייך)

כאמור, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בנושא שיבוץ בנות לסמינרים בירושלים. זה נעשה בעבודה משותפת ושקטה של סגן ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל ומנהל האגף שמוליק גרינברג.

השניים מבצעים עבודה שקטה של שיבוץ, שהביאה לכך שרובם הגדול של הבנות בירושלים, למעט בודדות, שובצו בסמינרים המתאימים להן.

יצוין, כי מרבית מנהלי הסמינרים בירושלים, שיתפו פעולה עם עבודות השיבוץ והביאו לסיומה של סאגה ארוכת שנים שהותירה שריטות בנפשות של בנות והורים.

בחלק מהמקרים, בנות נותרו בבית, לאחר פתיחת שנת הלימודים וקבלתם לסמינרים לוותה במאבקים קולניים נגד הנהלות הסמינרים בירושלים.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשר סגן ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל, את הפרסום על זימונו של המנהל לשימוע ומוסיף: "צר לי שהמנהל המדובר בניגוד למנהלים אחרים, סירב לקבל הבנות בסמינר שלו. לצד זה, יש שמחה וסיפוק מכך, שאחרי שנים רבות ודמעות כואבות, השנה כמעט כל הבנות מסודרות זמן רב לפני תחילת שנת הלימודים".

ארכיון: נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן: 'אסור להתפשר על אף תלמידה' (באדיבות המצלם)

"אני מקווה", מוסיף בצלאל: "שבימים הקרובים נהיה אנשי בשורה גם לגבי כלל הבנות שיקבלו את התשובה החיובית. אני רוצה להודות לשותפי לעבודה הקשה מנהל האגף לחינוך חרדי שמואל גרינברג שלא נח עד שהושלמה מלאכת השיבוץ לשנה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר