חבריו המומים: "היה מושלם"

אחרי 16 ימים: האברך מליקווד אותר בין ההריסות במיאמי

גופת הרב בני וייס מליקווד, שהגיע לבקר את חמיו במיאמי ונקלע יחד עם אשתו לאסון הבניין שקרס, אותרה ביום שישי בהריסות • מספר ההרוגים באסון עלה ל-86 | החברים מספרים על דמותו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האברך הרב וייס, בעת לימודו (צילום: ללא קרדיט)

יותר משבועיים חלפו מאסון קריסת הבניין שקרס אל תוך עצמו במיאמי, ובערב שבת, שעון ישראל, אותרה גופתו של הרב ישראל צבי יוסף (המכונה בני) וייס, כאשר החיפושים אחר רעייתו, מלכי עדיין נמשכים.

מניין הקורבנות באסון במיאמי עלה ביום שישי האחרון ל-86 בני אדם, כאשר קצב החיפושים מוגבר מאז תחילת השבוע, לאחר הפלתו של החלק השני. כ-54 עדיין מוגדרים נעדרים.

הזוג וייס, תושבי שכונת קובנטרי סקוור בלייקווד, ניו ג'רזי, הגיעו במסגרת חופשת הקיץ לבקר את אביה של מלכי - הארי רוזנברג, שאף הוא נקבר בין ההריסות ונמצא ביום חמישי האחרון.

הזוג וייס, היו גרים מחתונתם עד לתחילת הקורונה בשכונת ארזי הבירה בירושלים, סמוך ונראה לישיבת מיר בבית ישראל, עם תחילת הקורונה, חזרו בני הזוג לארה"ב וקבעו את מקום מושבם, סמוך לישיבת ליקווד, הזוג לא הותיר אחריו זרע של קיימא.

בני הזוג וייס (טוויטר)

חברו לספסל הלימודים כשלמד בישראל, מספר ל'כיכר השבת', "בני היה מצד אחד מאוד מוכשר, אני חושב שהוא היה על גבול הגאון, ומצד שני הוא היה צנוע ופשוט והוא היה אחד מהחבר'ה ולא ניסה להראות שהוא יותר מאף אחד אחר. מבחוץ, הוא לא היה אחד שמנסה לעשות רושם, אך הייתה לו שקיעות בלימוד בצורה לא רגילה".

"בני, היה קשור לראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הוא היה הולך לשיעורים שלו ב'קדשים', גם בארה"ב, הוא היה קם באמצע הלילה כדי לשמוע את השיעור של הגרב"מ, שנמסר בתקופת הקורונה דרך הטלפון. בנוסף, הוא היה קשור להרבה צדיקים ולמד הרבה ספרי חסידות - והוא היה חי את זה. הוא היה מוסר בבית שלו שיעור על הפרשה, והיה מדבר דברי אמונה וחיזוק".

רגעי הקריסה, כפי שתועדו מתוך אחת הדירות (צילום: מצלמות אבטחה)

חבר נוסף של בני, המתגורר בארה"ב, מספר ל'כיכר השבת': "הוא היה בחור מושלם, אך מה שבעיקר מייחד אותו, היה הדאגה לחבר, הוא היה יודע לפרגן לכל אחד".

"אחד מהשכנים שלו סיפר לי, כי פעם הוא אמר לבני איזה ווארט על הפרשה, ומאז כל שנה באותו פרשה, בני היה שולח לו הודעה ובו הוא מודה לו על הווארט שאמר לו, איך הוא נזכר בזה, בעת לימוד שניים מקרא ואחד תרגום".

עוד הוא מוסיף: "מה שהכי שימח אותו, זה היה לשמוע קושיה טובה או תירוץ טוב מאחד מהחברים שלו. כשהוא היה בבידוד בפסח בזמן הקורונה, הוא התחנן אלי למצוא ספרים על ליל הסדר ועל פסח, היה קשה לו לא לצאת מהבית ושאין לו אפשרות ללמוד כפי שהוא רגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר