היסטוריה ואקטואליה

מירון = בית המקדש? ראש כולל ליטאי תוקף

ראש הכולל הליטאי מגיב לעלון שהשווה כי מירון ממלא מקום בית המקדש, ואומר כי "זה מה שעשו שלוחי אותו האיש והפכו אותו לאלוה על סמך שיבוש פסוקים מהנביאים" (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
חצר ציון הרשב"י (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

פרק ג': בימים האחרונים חשפנו את עלון 'קדושת מירון' שטוען ללא כל ספק, שהר מירון וקבר רשב"י הינם בית המקדש וקודש הקודשים של ימינו, והובאו בו מקורות לכך מאת חז"ל ראשונים ואחרונים.

תגובה לדברי אותו עלון שטען שהר מירון הינו תחליף כפשוטו לקודש הקודשים, קבלנו מאת הגאון רבי אברהם צוויג ראש מוסדות 'דורשי ציון' להם ישיבות וכוללים המקדישים את חייהם ללימוד התורה הקדושה, ושמים דגש מיוחד על מצוות התלויות בארץ.

אברכי הכולל אינם מסתפקים בלימוד 'צווי דינים' לגר"ח מבריסק, ושאר פלפולי האחרונים. אלא לומדים 'אליבא דהלכתא', ובעבר הפיקו שמן טהור הכשר למנורת המקדש, גזזו צאן לראשית הגז, ניקרו חלבים, יצרו שופרות מסוגי בהמות שונות, צלו כבש להמחשת קרבן פסח, ועבדו בשדה חקלאי כדי להבין בפועל את המצוות התלויות בארץ, לקט שכחה ופאה והמעשרות וכו'.

הרב אברהם צוויג בקצירת חיטים (צילום: ראובן בלינקי)

הרב צוויג עיין בעלון 'קדושת מירון', ונעצב מאד לראותו, ויותר נעצב לראות את האדישות נוכח כתבים ועלונים כגון אלו שממש לטענתו גובלים בעבודה זרה שבימי עבר היו נשרפים על המקום, ועליהם אמר הנביא ירמיהו: "אֹתִי עָזְבוּ מְקוֹר מַיִם חַיִּים לַחְצֹב לָהֶם בֹּארוֹת בֹּארֹת נִשְׁבָּרִים אֲשֶׁר לֹא יָכִלוּ הַמָּיִם".

לדברי הרב צוויג, "לצערנו בכל הדורות אנשים ריקים ופוחזים שלא קראו ולא שנו וק"ו שלא שלשו לימודם, ומוציאים עלונים כאילו שהם מגלים לנו תורות חדשות אשר עם ישראל האמון על מסורת התורה בן מפי אב מאז מעמד הר סיני כאילו לא ידעו ולא הכירו".

אברכי כולל 'דורשי ציון' קצרו חיטים והכינו את "שתי הלחם" (צילום: ראובן בלינקי)

"היתכן", תמה הרב צוויג, "שיבוא מאן דהוא, יוציא איזה ביטוי של שבח מהקשרו שוודאי שלא נאמר כפשוטו ועל סמך זה יעקור את כל יסודות התורה?! הרי זה מה שעשו שלוחי אותו האיש והפכו אותו לאלוה על סמך שיבוש פסוקים מהנביאים. אנשים חסרי דעת שלא יודעים להבחין בין דבר שנאמר כשבח כגוזמא ותולדות עם ישראל".

"יש אלפי דוגמאות כאלו", מטעים הרב צוויג, "שנמצאים בעיקר בהספדים ומעולם אף אחד לא לקח את זה כפשוטו. כשרוצים לשבח ולפאר ענין או דבר מסוים אז משתמשים בדימויים שונים ומופלגים אפילו ילדים מבינים את זה. על הרמב"ם נאמר ש'ממשה ועד משה לא קם כמשה'. האם מישהו חשב לרגע שהוא הגיע לדרגת משה רבינו? ודאי שלא!

הרב אברהם צוויג בקצירת חיטים (צילום: ראובן בלינקי)

"על כל בית כנסת יש פסוקים וכינויים המושאלים מבית המקדש (כל בוקר אומרים 'מה טובו אהליך'...) האם נייחס ל'בית מקדש מעט' את קדושת 'בית המקדש' האמיתית והנוראה שאנו מתאבלים עליו מידי יום ומתחננים שיבנה שוב?!".

מסיים הרב צוויג: "אולי שכותבי אותו עלון גם יקריבו קורבנות בהר מירון (או שאולי הם יתכן והם עושים זאת ועוד לא שמענו... ר"ל) יש להוקיע עלונים מסוג זה ואת המפיצים אותם המשבשים את עיקרי היהדות. וה' הטוב יכפר".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר