שוחד שיטתי

פאינה קירשנבאום נשלחה לעשר שנות מאסר

סגנית השר לשעבר של 'ישראל ביתנו', פאינה קירשנבאום, תרצה עשר שנות מאסר על עבירות השוחד החמורות בהן הורשעה. מדובר בעונש חמור במיוחד לעבירות כאלה (בארץ)

(צילום: גיל יערי, פלאש 90)

סגנית השר לשעבר של 'ישראל ביתנו', פאינה קירשנבאום, תרצה עשר שנות מאסר על עבירות השוחד בהן הורשעה ותשלם 900 אלף ש"ח קנס. שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון לוי, אמר כי "קירשנבאום הייתה אמונה על הכספים הקואליציוניים, ופגעה אנושות בעמותות ועסקים שמהם נטלה שוחד".

"היא הזיקה לעצמה בשביל בצע כסף ושררה, ותוך סטייה עמוקה מדרך הישר לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם במשך שש שנים ומשמונה גורמים שלא קשורים זה לזה", הוסיף השופט לוי.

מדובר בעונש חמור יחסית בגין הרשעה בעבירות מסוג זה. כזכור, קירשנבאום הורשעה בחודש מרץ בשורה ארוכה של עבירות לקיחת שוחד, וכן בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. היא זוכתה מחלק קטן מאוד מהסעיפים שיוחסו לה.

על רמי כהן לשעבר מנכ"ל משרד החקלאות, שעבד יחד איתה, גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס בגובה 180 אלף ש''ח וחילוט בסך של 250 אלף ש''ח

לפי כתב האישום, כחלק מסמכויותיה כמזכ"לית ישראל ביתנו, קירשנבאום הייתה אחראית על חלוקת הכספים הקואליציוניים של המפלגה (תקציבי מדינה שהוקצו בכפוף לחוק). על פי כתב האישום, מ-2006 ועד פרוץ החקירה המשטרתית הגלויה ב-2014 ניצלה קירשנבאום את תפקידיה, מעמדה ושליטתה על התקציבים כדי לקחת טובות הנאה פסולות לה ולבני משפחתה, עבור המפלגה ועבור מקורבים.

בנוסף, היא גם ביקשה מעובדי ציבור, גופים ועמותות לפעול להשגת מטרותיה הפסולות. בין היתר מומנו לה ולבני משפחתה טיסות ובתי מלון בחו"ל כמו גם חלקים מתוך תקציבים ממשלתיים שדאגו להשגתם.

לאחר מתן גזר הדין מסר עו"ד ד"ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "העונש שנגזר על פאינה קירשנבאום ורמי כהן הולם את המעשים החמורים בהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור שידעו כי השחיתות אינה משתלמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר