כך לא יהיו גזירות

הגר"ג אדלשטיין התייחס לגזירות ליברמן: 'להתחזק בתורה'

לקראת 'בין הזמנים', מסר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שיחת חיזוק לתלמידיו, שם התייחס לראשונה על 'גזירת המעונות' ואמר: "אם יעסקו בתורה כמו שצריך - לא יהיו גזירות" • תיעוד (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: דוד קשת)

ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, התייחס אמש (שלישי) בשיעור בישיבת פוניבז' לגזירות החדשות של שר האוצר איווט ליברמן ושל ממשלת בנט-לפיד נגד הציבור החרדי.

"לדאבוננו", אמר ראש הישיבה, "יש אנשי ציבור שיש להם כוונה לגזור גזירות כלכליות על עוסקי התורה, יש כאלה שלא מבינים שזכות התורה זה מגין על כל כלל ישראל, הם לא מבינים את זה, ורוצים לגזור גזירות כלכליות, שלא יוכלו ללמוד, שילכו לעבוד, יש כוונה כזאת".

"אבל", הוסיף ראש הישיבה, "הכל בידי שמים! והכל תלוי בזכויות! אם עוסקי התורה יעסקו בתורה כדין כמו הלכות תלמוד תורה, והגית בו יומם ולילה, כל אחד לפי כוחו, פחות או יותר, וגם מי שעוסק בפרנסה אבל לעסוק בתורה כמה שהוא יכול".

הגר"ג הסביר כי "כל אחד לפי האפשרויות שלו, כפי כוחו, לא יותר מכוחו, אין חיוב יותר, יותר מכוחו אסור, רק כפי כוחו, אבל כהלכות תלמוד תורה לעסוק בתורה כפי כוחו, אם היו עוסקים, כלל ישראל, הציבור, אלו שעוסקים בתורה, אם יעסקו בתורה כדין כהלכות תלמוד תורה – לא היה שייך גזירות! כי הבא ליטהר מסייעין אותו, ויש סייעתא דשמיא שאין גזירות, ודאי שלא יהיו גזירות, הבא ליטהר מסייעין אותו.

"לכן אם אנחנו רוצים למנוע את הגזירות על עוסקי התורה, הדבר היחיד, העצה, צריכים את הזכויות שיהיה חיזוק בעסק התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר