תחת פיקוח המוסד

ישראל עקבה אחר פעילות הקומנדו האיראני

לאחר תקופה ארוכה של תקיפות כנגד ספינות ישראליות, נחשף כי המוסד עקב אחר פעילי קומנדו במשמרות המהפכה שאומנו לשיפור יכולות הצלילה כלוחמי קומנדו ימי (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Roni Schutzer / Flash 90)

לאחר שבמשך חודשים ארוכים בוצעו תקיפות שונות כנגד ספינות ישראליות כשהן מיוחסות לאיראן, נחשף ב-'N12' כי המוסד עקב אחר פעילי קומנדו איראניים ממשמרות המהפכה שהתאמנו בצלילה מקצועית.

על פי הדיווח, קבוצה של כעשרה מפעילי משמרות המהפכה התאמנו בצלילה במלטה. האימונים התרכזו בצלילה 'סגורה' - סוג צלילה של חיילי קומנדו המאפשרת להישאר זמן רב מתחת למים. על פי הדיווחים, מדובר בקומנדו הימי של איראן והפעילים אומנו בכדי שיוכלו לתקוף ספינות ישראליות.

האימונים נערכו באזור מרובה תיירות בכדי למנוע חשד. מלטה לא נבחרה במקרה. המדינה שוכנת בסמוך לאיטליה, שם מיוצרות מערכות הצלילה המיוחדות והפעילים אומנו בנפרד משאר התיירים. הקומנדו הימי של איראן הוא צוות לחימה מפותח מאוד שאיראן מרבה להשתמש בו, הקומנדו מחולק לתתי קבוצות שהוכשרו למגוון פעולות תקיפה.

הלחימה הימית עם איראן נערכת מתחת לפני השטח כשפעילים איראנים תוקפים לאורך החודשים האחרונים ספינות רבות ישראליות. על פי דיווחים זרים ישראל הגיבה רבות למתקפות באמצעות תקיפות משלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר