הצפות חמורות

כ-1300 נעדרים בשטפונות הענק בגרמניה

כ-1300 תושבים נעדרים בעקבות השטפונות הכבדים שהכו במערב גרמניה. לפחות 80 בני אדם נהרגו באופן וודאי בהצפות ומספר הקרבנות מטפס מידי שעה (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

טרגדיית ענק בגרמניה: כ-1300 תושבים נעדרים בעקבות השטפונות הכבדים שהכו במערב המדינה. לפחות 80 בני אדם נהרגו באופן וודאי בהצפות ומספר הקרבנות מטפס מידי שעה. בתים רבים קרסו ואזורים שלמים נחסמו לגישה בשל הצפות ומפולות בוץ.

השיטפונות היכו בעיקר במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה במערב גרמניה. הרשויות בגרמניה מקוות שמספר הנעדרים יירד והם יימצאו בריאים ושלמים. רשתות התקשורת קרסו אף הן באזור וזו הסיבה שרבים נחשבים לנעדרים וייתכן שהם מצאו מקלט מפני המים.

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, נפגש הלילה (שישי), עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל המבקרת בארה"ב, ומסר את תנחומיו בעקבות האסון. "ליבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן", אמר. מרקל אמרה כי היקף האסון עדיין לא ברור ורק בימים הקרובים נדע מה המשמעויות המלאות שלו.

גם המדינות השכנות לגרמניה סובלות מגשמים עזים וחריגים שהציפו ערים ויישובים רבים. נהרות עלו על גדותיהם ובתים קרסו על יושביהם. הנזק הכבד ביותר הוא בגרמניה אך גם בהולנד, צ'כיה, שווייץ ובלגיה אלפים נאלצו להתפנות מבתיהם בשל עליית מפלס הנהרות.

מדובר באירוע חריג, שכן בתקופה זו של השנה בדרך כלל לא יורדים גשמים משמעותיים כל כך והמומחים חוששים כי הגשמים העזים הם חלק משינוי אקלים גדולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר