דרמה בעולם הכשרות

השר לשירותי דת מתן כהנא סוגר את הכשרות של הרבנות

מתן כהנא הכריז על רפורמת הכשרות לפיה מעתה הרבנות הראשית תפסיק להעניק תעודות כשרות • גופים פרטיים יעניקו תעודות • 3 רבנים יוכלו להעניק כשרות בניגוד לעמדת מועצת הרבנות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

השר לשירותי דת, מתן כהנא הכריז היום (שלישי) על רפורמת הכשרות שלו לפיה מעתה הרבנות הראשית תפסיק להעניק תעודות כשרות. גופים פרטיים הם אלו שיעניקו את התעודות. מי שיקבעו את הסטנדרטים יהיו חברי מועצת הרבנות הראשית, אך שלושה רבנים בעלי כושר לרב עיר יוכלו להעניק 'תעודת כשרות' בניגוד לעמדת ה'מועצת', גם למסעדות שיפתחו בשבת קודש.

על פי הרפורמה של כהנא, מי שיקבעו את הסטנדרטים של הכשרות יהיו חברי מועצת הרבנות הראשית. במקביל, יוקם גוף נוסף ברבנות שהוא הממונה על הכשרות, והוא זה שיהיה יהיה אחראי על הסטנדרטים המנהליים.

רפורמת הכשרות של השר כהנא

מי שיהיו אחראיים על ההשגחה והפיקוח יהיו ארגונים פרטיים - גם עסקיים - כאשר כל ארגון ימנה לעצמו רב המוסכם על הרבנות. דהיינו, מעתה כל גוף כשרות פרטי בישראל שיעמוד בתנאי הרבנות יוכל להקים 'תאגיד כשרות' ולהעניק תעודות כשרות עליה יהיה כתוב 'בפיקוח הרבנות', מבלי שבעל העסק יצטרך להציג במקביל גם תעודת כשרות של הרבנות הראשית. יצוין, כי משגיחי הכשרות יועסקו על ידי התאגידים בלבד.

בתי עסק שלא יעמדו בסטנדרטים של מועצת הרבנות אך יצליחו להשיג שלושה רבנים בעלי כושר לרב עיר, כאשר אחד מהם רב עיר מכהן או בדימוס, שיחלקו על עמדת מועצת הרבנות ויטענו כי ה'מועצת' מחמירה, הרי ש'תאגיד כשרות' יוכל להעניק להם 'תעודת הכשר' בניגוד לעמדת מועצת הרבנות.

השר מתן כהנא על השאיפות במשרד הדתות

כמו כן, גם מסעדות הפתוחות בשבת תכולנה לבקש תעודות הכשר במידה ושלושה רבנים עם כושר לרב עיר יסכימו להעניק להן תעודת הכשר. כהנא הדגיש כי הוא תומך באפשרות של נשים שישמשו כמשגיחות כשרות.

עוד מבקש השר כהנא, כי עד שהרפורמה תעבור בחקיקה במסגרת חוק ההסדרים, בתקופת הביניים, רבני הערים יוכלו להעניק כשרות בכל עיר שירצו ולא יהיו מוגבלים רק לערים בהן הם מכהנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר