האימה, הצעקות והטיפולים

חרדים שהותקפו בידי ערבים, משחזרים: "זרקו בלוק לראש"

המשטרה פועלת בנחרצות כדי למגר את התופעה, אך כמעט מדי יום יהודים מותקפים בעיר העתיקה; שניים מהם, משחזרים ל'כיכר השבת' את רגעי האימה והקושי להתאושש: "לא חזרתי לעצמי" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חלק מהמותקפים (צילום: באדיבות המצלם)

כמעט מדי יום יהודים חרדים ודתיים, שומרי תורה ומצוות, העוברים בסמטאות העיר העתיקה בירושלים, מי בדרכו לכותל המערבי ומי בדרכו להר הזיתים - מוצאים עצמם מותקפים בידי אספסוף ערבי.

חרדי מבוגר מותקף בשער שכם, אמש (מתוך טיקטוק)

המשטרה, מצידה, פועלת ללא ליאות בכדי להביא למיגור התופעה, בדרכים גלויות וסמויות, היא ממהרת לעצור כל חשוד בתקיפה כזו או אחרת.

אחד החרדים שהותקפו ונפצע, משחזר ל'כיכר השבת', את שאירע: "היה לי אזכרה של סבא, ביום רביעי כ' בתמוז, לפני כשלושה שבועות, הייתי אמור לנסוע עם טנדר מאורגן עם המשפחה, אבל פספסתי אותו בדקה אז החלטתי לנסוע לכיוון.

"כשהגעתי לשכונת א טור, רחוב ראבה אל אדוויה, חטפתי מצד שמאל בלוק לכיוון הראש שלי, כתוצאה מכך החלון כמובן שנשבר, הבלוק הצליח לחדור חזק ולפגוע לי בפנים. נחתכה לי השפה לשתיים, כמו שאפשר לראות בתמונה, וחטפתי גם מכה חזקה באף - שאני עדיין לא מתאושש ממנה. גם נשברו לי 5 שיניים קדמיות ודם רב החל לזרום".

"אין לי מושג איך אבל לא אבדתי עשתונות", הוא ממשיך לשחזר, "המשכתי לנסוע בערך 150 מטר, ואז עשיתי פרסה, ונסעתי לכיון גבעת התחמושת, תוך כדי בדרך עדכנתי את מד"א ומשטרה. הם פינו אותי לעין כרם, שם אושפזתי ועשו לי תפירות. עכשיו נשאר לי לטפל בשיניים שנפגעו קשות, כולל הלסת והחניכיים, גם מה שנשאר המצב לא טוב".

"אחרי כל זה, כרגע קשה לי לעבוד. הייתי סוכן מכירות בחברת 'נטורל קייקס' המייצרת מוצרים ללא גלוטן, אני כעת לוקח רק הזמנות מרחוק", הוא מספר. "יש לי עדיין טראומה, לא חזרתי לעצמי".

ביום ראשון האחרון, מוצאי צום תשעה באב, אירעה תקיפה נוספת. מעט לאחר השעה 21:00 בערב, ת' נהג ברכב, ואיתו היה י' ועוד אחד, חברים מהישיבה.

"נסענו לכותל במוצאי תשעה באב", הוא מספר, "עברנו את המדרגות שאחרי הכיכר, התחילו לזרוק עלינו אבנים לצעוק, 'יאהוד, יאהוד'. ת' קיבל אבן אחת לשמשה שהתנפצה ואז השניה לראש, התחלנו לנסות לברוח, תוך כדי נכנסנו באוטו מקדימה, לא קרה לו כלום, אמר לנו 'בוא נעמוד בצד', אבל לא יכולנו כי היינו תחת תקיפה, ברחנו משם עד התחנה של שער האריות".

"התקשרנו למשטרה תוך כדי", הוא מתאר את שאירע. מלבד השמשה שהתנפצה, יש לאוטו גם כמה מעיכות פח. הוא מספר כי לא ראו דמויות ספציפיות שתקפו אותם, "זה היה מלא אנשים, צעקות וקללות. אחרינו היה זוג עם ילד שנפצע".

י' מספר כי "פינו את ת' באמבולנס, היה לילה בבית חולים, הפגיעה היתה מתחת לעין עשו לו תפרים, ויש בצקת בקרנית".

כעת, לאור מצבם של שני הנפגעים הללו, ארגון 'חוננו' מסייע להם בתביעות שונות וכן מול המשטרה, בכדי להגיע לתוקפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר