נותחה בהצלחה

בבטנה של הפעוטה החרדית נמצא עוד עובר

מקרה נדיר מאוד המתרחש אחת לחצי מיליון לידות, קרה למשפחה חרדית, כאשר בבטנה של בתם שנולדה, התגלה עובר נוסף, התינוקת נותחה ושוחררה מבית החולים (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקרה נדיר קרה לזוג הורים חרדים בבית החולים אסותא באשדוד, כאשר בבטנה של התינוקת שנולדה להם, התגלה עובר נוסף, כך פורסם היום (שלישי) ב-ynet.

התופעה הזו נחשבת לנדירה במיוחד והיא מתרחשת אחת לחצי מיליון לידות, בשפה הרפואית התופעה נקראת - עובר בתוך עובר.

לאחר הלידה המוזרה ולאחר שבדיקת האולטרה-סאונד הוכיחה את הממצאים, התינוקת נותחה בהצלחה ומצבה כעת ברוך השם טוב והיא לא תזדקק למעקב טיפול.

הניתוח בוצע על ידי ד"ר ודים קפולר, מנהל מחלקת כירורגיית ילדים והרופא המטפל הוא ד"ר עומר גלובוס, מנהל מחלקת יילודים ופגים. פרופ' בן טרגין, סגן מנהל בית הספר לרפואה בין לאומית בהן גוריון: מומחה בדימות ילדים וד״ר אברהים סעיד, מנהל היחידה להרדמת ילדים היה הרופא במרדים בניתוח.

פרופ' טרגין, סיפר על הלידה ל-ynet: "זה קורה אחת לחצי מיליון לידות. זה נראה כמו תינוק קטן בתוך תינוק קטן. בהתחלה עלה חשד שאולי מדובר בגידול, אבל הבנתי די מהר שמדובר בעובר. זה לא שכיח. במשך 15 שנות עבודה בארה"ב ראיתי מקרים מהסוג הזה, אך זה המקרה הראשון שראיתי בישראל. כשאמרתי לחברי הצוות הרפואי בבית החולים מהי האבחנה הם לא האמינו לי כי זה משהו מאוד נדיר, אבל כולם מאוד התרגשו מאוד מהמקרה הזה והמנתח".

האמא של התינוקת אמרה לאחר הניתוח: "כשסיפרתי את זה לחברים ולמשפחה, חשבו שאני מדמיינת. הרגשתי מוזר, כבד, שאני בקושי יכולה לתפקד, וזה לא ההיריון הראשון שלי אלא הרביעי. הרופאים חשבו שאולי זו סוכרת והיו גם השערות אחרות. התעקשתי על לידה רגילה והיא אכן הייתה רגילה לחלוטין. לאחר הלידה עשו לה צילום ויום למחרת היינו אמורות להשתחרר שתינו. פתאום קראו לי לחדר של מנהל בית החולים לילדים, והייתי לחוצה מאוד".

"כשנכנסתי לחדר ראיתי שיושבים שם עוד שני רופאים, וזה גרם לי למתח ולחץ עצומים. הרופאים הראו לי על גבי המסך צילום של אולטרסאונד הבטן עם תקריב. הייתי בהלם כשראיתי למעשה עובר בתוך הבטן של בתי התינוקת. לא האמנתי שזה הגיוני בכלל. גם היום אנחנו מעכלים את הדבר הזה, שזה בכלל הגיוני. לבן אדם קשה לתפוס שהוא ילד תינוקת בהריון, זה לא כל כך הגיוני. עם זאת, היא בריאה ואנחנו בעיקר רוצים לשכוח את הסיפור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר