קושט אחרים

לפיד לא נכח באף ישיבה של קבינט הקורונה

על פי דיווחים שונים, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא נכח באף ישיבה של קבינט הקורונה. לפיד היה ממובילי מבקרי הממשלה הקודמת ב'מחדלי' הקורונה (פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על פי דיווח הערב של העיתונאי מיכאל שמש מ'כאן חדשות', ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לא נכח באף ישיבה של קבינט הקורונה.

עוד דווח, כי לפיד מוגדר גם כממלא מקום יו"ר הקבינט בו לא נכח אפילו פעם אחת. בנוסף, הוא נושא באחריות פריטטית לכל החלטה שמתקבלת במקום. בנוסף, כך על פי הדיווח, לפיד נעדר גם מדיונים שעוסקים בתחומי משרד החוץ ומתקיימים בקבינט הקורונה.

לפיד הגיב לדיווח ואמר: "להלן ידיעה: שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. ראיתי שנוצרה "מהומה" על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה".

עוד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות. גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע."

"בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון. קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי. לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי", לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה."

לסיום כתב: "כל מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת (שבתקופתה מתו 6,400 ישראלים מהקורונה) יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה. הממשלה הזאת תתנהל ותקבל החלטות על בסיס שיקולים מקצועיים ולפי העניין."

מלשכת שר החוץ נמסר כי "ישיבות קבינט הקורונה נוכחים מטעמו של לפיד, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי ונציגים מהאגף הקונסולרי של משרד החוץ. שר החוץ וראש הממשלה החליפי מקבל עדכונים שוטפים על הדיונים.

ככלל רצוי שבדיונים בטח בדיוני קבינט (קורונה או מדיני בטחוני) יהיו נוכחים רק אנשים שלהם נגיעה ישירה לדיון עצמו ואנשי מקצוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר