ההיערכות לר"ה

בגלל 'הפרעה בביהכנ"ס': חסיד גורש מאומן

במקביל להצבת כוחות חירום בסביבת ציונו של רבי נחמן מברסלב לקראת ה'קיבוץ' - החלה לפעול במקום משטרת הגבולות, שאף הענישה חסיד על הפרת הסדר הציבורי (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החסיד נחקר ברשויות ההגירה (צילום: משטרת אוקראינה)

ההיערכות לראש השנה באומן: חסיד בגיל העמידה גורש מאומן ואף הורחק ממנה לשלוש שנים.

במקביל לכל ההכנות שמתבצעות באומן ועליהן דיווחנו בשבועות האחרונים, בין היתר הצבת כוחות חירום בסביבת ציונו של רבי נחמן מברסלב לקראת ה'קיבוץ' - החלה לפעול במקום משטרת הגבולות, שאף הענישה חסיד על הפרת הסדר הציבורי.

לפי דיווח של משטרת אוקראינה, את החרדי בן ה-52 הוחלט לגרש שלשום (שישי), בערב שבת.

ל'כיכר השבת' נודע כי מדובר בחסיד ברסלב, המחזיק באזרחות בריטית. החסיד מואשם בשני סעיפים: הפרת הסדר הציבורי והשתוללות בבית כנסת מקומי, וכן הפרה של תנאי השהות באוקראינה.

לאחר שהתקבלה תלונה על התנהגותו, שבשלב זה לא ברור מה המניע שלה, נלקח על ידי שוטרים אוקראינים אל סניף של רשויות ההגירה ונחקר על ידי משמר הגבול. בסיום החקירה הוחלט לגרש את החסיד, כאשר הוא יידרש לעזוב את שטח המדינה בתוך חמישה ימים.

בנוסף, ייאסר על החסיד לחזור לתחומי המדינה, וזאת למשך שלוש שנים מיום ההחלטה. לצד זאת יחוייב החסיד בתשלום קנס בסך 3,400 גריבניה, שווה ערך לכ-400 שקלים, על הפרת תנאי השהות.

אומן ר"ה: כשאזולאי ביקש את עזרת עבאס

לצד מקרה ספציפי זה, באומן ניכר תגבור משמעותי של כוחות, במקביל להגעת אלפי חסידים שכבר שוהים בסמוך לציון. כמדי שנה צפויה לפעול במקום תחנת משטרה בינלאומית, ובה שוטרים מאוקראינה ומישראל.

במקביל, לראשונה ישהו בקרבת הציון אנשי חילוץ ממספר תחומים. לפי דיווח של איחוד הקהילות היהודיות באוקראינה, הצוות המיוחד יכלול בין היתר כבאים, צוללנים, רופאים, מומחי הגנה רדיואקטיבית וכימית, וגם כלי טיס בלתי מאוישים.

בנוסף לכל זאת דיווחנו כי כ-550 שוטרים אוקראינים יאבטחו את כל האזור למשך ימי ה'קיבוץ', וכמדי שנה יפעלו שם מתנדבי 'הצלה' על כל צרה שלא תבוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר