נתן גיבוי לחברי המועצה • צפו

המשבר בבית שמש: מקלב תקף את בלוך; מתנכלת לילדים

בצל הסערה בעיריית בית שמש, חבר הכנסת מקלב הגיע היום לפתוח שנה בחיידרים בעיר, ותקף בחריפות את ראש העיר: "מעולם לא היה דבר כזה שמתנכלים לילדים בגלל פוליטיקה" • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב, היום בבית שמש (צילום: באדיבות המצלם)

ראשי המפלגות החרדיות הגיעו היום (שני) לעיר בית שמש, כדי לפתוח את שנת הלימודים בתלמודי התורה בעיר, חבר הכנסת מקלב, בחר לתקוף את ראש העיר עליזה בלוך.

מי שהתלוו לסיור, היו חברי מועצת העיר מטעם דגל התורה, יו"ר דגל התורה בעיר ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט, חיים זמורה ויוסף גולדהירש, תוך שח"כ מקלב מעניק גיבוי מוחלט לחברי המועצה שפוטרו באחרונה ממועצת העיר על ידי ראשת העיר בלוך.

חבר הכנסת מקלב ערך סיורים במספר תלמודי תורה בעיר והקשיב למצוקה המקומית של מנהלי התלמודי תורה, הטוענים להתנכלות מצד ראש העיר.

כך לדוגמה, בת"ת וזאת ליהודה - למרות הגידול בתלמידים - פתחו את שנת הלימודים לאחר קיצוץ במספר הכיתות, בת"ת דרכי יושר התלמידים לומדים בחצר בית הספר ובספריות. לדברי מקלב: "הבעיה של בית שמש היא של כולנו, ראש עיר מחויב לתת מענה לילדים"

חברי המועצה של עיריית בית שמש, הסבירו למקלב, כי רק באחרונה ולאור ההתפתחויות הפוליטיות במקום ראש העיר קיצץ באופן דרמטי את בית הספר לטובת מוסדות לימוד אחרים זאת למרות שהמקום צר מלהכיל את מאות התלמידים כאמור.

בתום הסיור בתלמודי התורה, בחר מקלב לתקוף בחריפות את ראש העיר ואמר: "מעולם לא היה מקום שהיה בו מקום חדש, או משופץ מעולם לא היה מקום שהגענו בגלל שלא נתנו, זה דבר חריג מאוד".

"הבעייתיות", הסביר מקלב, "כפולה ומכופלת, מעולם ראש עיר לא הסתכל לאיזה מגזר הילד משתייך פוליטית. ילד בעיר לא משנה מה אבא שלו הצביעה. ראש עיר מחוייב לתת מענה לילדים וזה לא ניתן כאן. לרבים מהילדים אין תחילתו של פתרון או מו"מ להגיע לפתרון למרות שיש פה בעיר בית שמש נציגים שעושים הכל למען הציבור".

"אנחנו פה יחד איתכם אתם לא לבד והבעיה היא משותפת לכולנו, אנחנו פה כדי למנוע את זה ולהביא פתרון מידי למצוקת הילדים בעיר. אנחנו לא יכולים להסכים עם הבטחות שלא מתקיימות, כל המחזיק בתפקיד ציבורי חייב לעמוד במילתו ולא להתנכל לילדים, בגלל פוליטיקה מקומית", סיים מקלב את דבריו.

כאמור, חברי המועצה החרדיים מטעם הסיעות החרדיות, קיבלו הוראה להחרים כל דבר הקשור בראש העיר עליזה בלוך וזאת לאחר הסערה שחוללה לאחרונה כאשר פיטרה את מרבית חברי המועצה.

כזכור, לפני יותר מחודש, ראש העיר בית שמש עליזה בלוך פיטרה שבעה חבר מועצה מ'דגל' 'אגודה' ו'הליכוד' כשבמכתב הפיטורין כתבה בין השאר: "מתוך ראייה משותפת ותפיסת העתיד של העיר בית שמש הפקדתי בידיך סמכויות שונות. תכלית הפקדת הסמכויות הייתה לשם חיזוק ופיתוח העיר בית שמש בתחומים שונים באחרונה, במספר נסיבות, בחרת לנהוג באופן הפוגע פגיעה אנושה ביעדים אלו , פגיעה שיש בה כדי לפגוע בהתפתחות העיר בית שמש".

הפיטורין באו על רקע אי עמידה בסיכומים והעלאת אצבעות נגד רצון חברי המועצה כך על פי טענתם, במכתב חריף שפרסמו פרסו את טענותיהם: "לאחר העברת התקציב במליאה הקודמת, ראש העיר בחרה להפר את סיכומיה עם הסיעות. אי עמידה בסיכומים היוותה החמרה נוספת ביחסים מדורדרים בלאו הכי. הניסיונות להמשיך ולבצע 'הפרד ומשול' הסתיימו. אנו עומדים איתנים יחד, כלל חברי הסיעות, וקוראים לראש העיר: להפסיק עם ההתנהלות הדורסנית והכושלת ולהתחיל לקחת אחריות".

בשבוע האחרון, חל משבר קטן בסיעה כאשר חבר המועצה מטעם 'דגל התורה', חיים זמורה שבר את החרם, כאשר ערך אירוע במימון ובעידוד ראש העיר, אך האחרון חזר בו לאחרונה מהאירוע שקרה ואמר: "הריני להבהיר כי סיעת דגל התורה מאוחדת בעקרונותיה יחד עם שאר גוש המונה כ-12 חברים במאבקינו מול ראש העיר. וכל ניסיון להציג פילוג וסכסוך אינו אלא שקר וכזב ולא יצלח והאמת והשלום אהבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר