סטמפורד היל

"החרדים אינם אשמים בהתחסנות הנמוכה"

כ-40% מהמבוגרים בשכונות החרדיות בלונדון בחרו שלא לקחת את החיסון נגד הקורונה, אך עסקנים מנסים לשכנע כי החרדיות אינה זו שגורמת לשיעור ההתחסנות הנמוך (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חרדים בלונדון, ארכיון. למצולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה (צילום: Shutterstock)

למרות שכמה שכונות חרדיות בלונדון מצויות בתחתית שיעור ההתחסנות של בריטניה, מאמינים שם כי "החרדים אינן אשמים בהתחסנות הנמוכה".

לפי נתונים של משרד הבריאות של הממלכה, בשכונות 'סטמפורד היל סאות'' ו'אפר קלפטון' - שתיהן בעלת אוכלוסיה חרדית גדולה שממוקמות ברובע האקני בבירה לונדון - ארבעה מתוך עשרה מבוגרים לא התחסנו עד כה.

על פי הנתון, כ-40% מהמבוגרים בשכונות החרדיות בלונדון בחרו שלא לקחת את החיסון נגד הקורונה, אך עסקנים מנסים לשכנע כי החרדיות אינה זו שגורמת לשיעור ההתחסנות הנמוך, כך עולה מדיווח באתר היהודי-בריטי JC.

בין הקולות שהתנדבו להסביר את הסיטואציה הוא הרב הערשל גלאק, עסקן מוכר בלונדון המכהן כנשיא ארגון המתנגבים המקומי 'שומרים סטמפורד היל'. לדבריו, "בקהילה יש רצון להתחסן, אנשים נואשים לקבל את זה. לא ראיתי סרבנות נרחבת להתחסן בקהילות החרדיות".

הרב גלאק הוסיף כי "אנשים פה נוהגים בפרגמטיות, הם יודעים שזה המפתח לחופש. הם רוצים לשוב לחיים נורמליים, לטוס, וזו הדרך לעשות כך".

מה בכל זאת הסיבה לאחוזי ההתחסנות הנמוכים? עסקן בכיר, ששמו לא צויין, הסביר בראיון ל-JC: "יש חוסר רצון להתחסן בקרב נשים בגיל הפוריות והילודה", בשל פייק ניוז נגד החיסון שלפיו החיסונים עשויים לפגוע בתכונות אלו, דבר שחשוב במיוחד בקרב חרדים.

לדבריו, הרשויות צריכות לפעול יותר על מנת להגיע להסברה יעילה בקהילות, שכן "לאנשים אלו אין גישה לתקשורת המיינסטרים, לרשתות חברתיות או אפילו לשימוש רגיל באינטרנט. במצב כזה, קשה להעביר את המסרים הנכונים ולעקוף את תיאוריות הקונספירציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר